logo

logo

wtorek, 21 lutego 2012

Piramidki z tofu i surimi

 



Składniki:
1 woreczek ryżu (100g)
¼ pora (50g)
seler ze słoika (220g)
tofu (100g)
9 paluszków surimi (125g)
1 łyżka sosu sojowego
przyprawy

 



Przygotowanie:
Tofu kroimy w kostkę i skrapiamy sosem sojowym lub mocno przyprawiamy. Por kroimy w paseczki i podsmażamy na patelni, dodajemy do niego ugotowany ryż, odsączony seler ze słoika, tofu i przyprawiamy. Paluszki krabowe rozwijamy, kładziemy jeden płat na talerzu, przykrywamy porcją ryżu (1/6 tego co nam wyszło). Na to kładziemy drugi płat z paluszka krabowego, przykrywamy kolejna porcją ryżu i na to ostatni płat krabowy. Piramidkę dekorujemy i skrapiamy sosem sojowym. Podobnie wykonujemy kolejne dwie piramidki. Danie jest dobre zarówno na ciepło jak i na zimno. Jeśli nie macie tofu, to z powodzeniem możecie je zastąpić białym serem. Z podanych proporcji wychodzą 3 piramidki.




Wartość energetyczna wszystkich składników – 680kcal

Wartość energetyczna 1 piramidki – 225kcal 



2 komentarze:

  1. Bardzo fajne, ale czy nie rozpadają się w trakcie jedzenia? Bo rozumiem, ze to tak, jak kanapkę w rękach się trzyma, chyba, że inaczej?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie, to nie są kanapki, to jest rodzaj zapiekanki na ciepło, normalnie widelcem się je. A taka jedna piramidka nadaje się na obiad (plus surówki do tego), bo to 1/3 ryżu, trochę warzyw, tofu lub sera białego. Jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń