logo

logo

środa, 7 marca 2012

Gofry pełnoziarniste


 



Składniki:
mleko (100ml)
woda (50ml) 
drożdże (20g)
cukier waniliowy (15g)
mąka pełnoziarnista (160g)
1 jajko (60g)







Przygotowanie:
W garnku przygotowujemy rozczyn drożdżowy: mleko i wodę lekko podgrzewamy, odstawiamy z gazu, wrzucamy drożdże, cukier waniliowy i łyżeczkę mąki (10g). Wszystko mieszamy, przykrywamy ściereczką i zostawiamy do wyrośnięcia. W misce miksujemy jajko, powoli wlewamy wyrośnięty rozczyn i dodajemy mąkę (150g). Ciasto odstawiamy w ciepłe miejsce, przykrywamy ściereczką i czekamy aż urośnie, ok. 45-60 minut. Gofry pieczemy w formie na złoty kolor. Jako dodatki proponuję wszystko rodzaje owoców i sosy jogurtowe, malinowe, truskawkowe, jagodowe, jak kto lubi. Z podanych proporcji wychodzi 8szt.






Dodatki do gofrów:
Jako polewy używam deserków budyniowych z Lidla lub deserków Satino (waniliowy, czekoladowy i toffi). W niewielkiej ilości nie zaszkodzą i są stosunkowo niskokaloryczne. A dla zdrowia dużo owoców!













Wartość energetyczna całego ciasta na gofry – 800kcal

Wartość energetyczna 1 gofra bez dodatków – 100kcal

Wartość energetyczna 1 gofra z owocami z polewą jogurtową – 150kcal




4 komentarze:

  1. Wczoraj miałam ochotę na gofry, ale zrezygnowałam ze względu na rozpoczętą dietę. Twój przepis udowadnia, że gofry wcale nie muszą być aż tak kaloryczne, chyba jednak się skuszę na taką wersję light ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja poproszę o przepis na odchudzoną tartę. Za chwile zacznie się sezon i chętnie bym taką zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Te gofry są rewelacyjne wedlug mnie nawet lepsze od normalnych.
    Dzieki wielkie za wszystkie twoje przepisy i rady

    OdpowiedzUsuń