logo

logo

piątek, 2 marca 2012

Placuszki cebulowe





Składniki:
cebula (1kg)
2 jajka ugotowane (120g)
1 jajko surowe (60g)
kasza manna (50g)
szczypiorek
przyprawy (sól, pieprz, przyprawa do potraw z jajek)






Przygotowanie:
Cebulę kroimy w kosteczkę, wrzucamy na patelnię i dusimy kilka minut pod przykryciem, aż będzie miękka (ale nie przysmażona), jak ostygnie mielimy w maszynce lub blenderem. Jeśli drobno pokroimy, to mielenie jest zbędne. Ugotowane jajka trzemy na tarce. Łączymy cebulę z jajkami, posiekanym szczypiorkiem, dosypujemy mannę i dodajemy surowe jajko. Wszystko mieszamy, doprawiamy do smaku i smażymy na patelni małe placuszki, mniej więcej jedna łyżka to jeden placek. Z podanych proporcji wychodzi 25szt. 




Wartość energetyczna całej masy cebulowej – 765kcal

Wartość energetyczna 1 placuszka cebulowego – 28kcal



16 komentarzy:

  1. Witaj, przegladam Twoje przepisy od jakiegos czasu, ale dopiero teraz jak mam konto zostawiam po sobie slad :) świetny przepis! na pewno zrobie sobie na dniach takie cos na obiadek :) a myślisz, że bez tych gotowanych jaj w środku też da rade i sie ładnie sklei :)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Bez gotowanych na pewno się sklei, one są do smaku, gorzej jak nie dasz surowego, bo mogą się rozwalać. Wtedy może więcej manny by pomogło? Kiedyś spróbuję, to napiszę czy wychodzą, ale w najbliższym czasie chyba się nie zanosi na to. Jak wypróbujesz pierwsza, to napisz czy się da :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy przepis :) lubię różne placuszki. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smaczny i ciekawy przepis, wyszedł przypadkiem i naprawdę zaskoczył wszystkich w domu. Skoro moje małe dzieci chwyciły się cebuli, to znaczy, że dobre!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy można je mrozić ?

    OdpowiedzUsuń
  6. One są dość delikatne i kruche, po rozmrożeniu jak nabiorą wody wydaje mi się, że się rozwalą. Ale nie mroziłam akurat tych placuszków, kotlety warzywne, które tu podaję (różne, te z kaszy też) mroziłam i rozmrażałam w mikrofalówce, wtedy trzymały wygląd. Może na te placuszki to też jest sposób?

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy dodajemy kaszę surową, czy uprzednio ugotowaną?

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasza sucha, wtedy wciągnie nadmiar wody i dzięki niej sie placki nie rozwalą.

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam dzisiaj na obiad te placuszki, są naprawdę wysmienite, na pewno wejdą do kanonu ulubionych!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyznaję bez bicia, że taki nadmiar pyszności skłania mnie to kombinowania i łączenia składników z przepisów. Dziś zrobiłam te kotleciki, ale pół na pół użyłam cebuli i kapusty. Niestety nie pomyślałam i nie odsączyłam zmiksowanych warzyw. Przez to musiałam użyć więcej kaszy manny :( Człowiek uczy się na błędach :) J.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiem czy ja jestem tak kiepskim kucharzem czy co, ale próbowałem dziś to zrobić i całe się porozwalały :(( Wyszła papka i tyle :(((

    OdpowiedzUsuń
  12. A mi wyszła taka papka i zaczęły przywierać do patelni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są delikatne, ale papka nigdy mi nie wyszła.

      Usuń
  13. Czy takie kotleciki nadają się na kolację? Czy są zbyt ,,ciężkie'' ? Z czym je najlepiej jeść? Same czy też z jakaś surówką ? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy jak kto reaguje na cebulę, mi osobiście nie szkodzi, więc mogłabym je jeść na noc.

      Usuń