logo

logo

środa, 7 marca 2012

Tacos kukurydziane z pikantnymi fasolkami

 

Składniki na muszelki tacos: 
mąka kukurydziana (100g)
mąka pszenna (50g)
woda (75ml)
przyprawy (sól)

Składniki na farsz:
kolorowe fasolki (100g)
2 duże czerwone cebule (200g)
papryka (300g)
1 łyżeczka przecieru pomidorowego
przyprawy (sól, pieprz, papryka czerwona, chili, czosnek, przyprawa meksykańska)



Przygotowanie:
Mąkę kukurydzianą mieszamy z pszenną, dodajemy pół łyżeczki soli, wlewamy gorącą wodę i mieszamy ciasto, aż woda połączy się lekko z mąką. Następnie wyrabiamy ciasto ręcznie, aż będzie zwartą elastyczną kulką. Wałkujemy na grubość ok. 2mm i wykrawamy koła wielkości dużego półlitrowego kubka. Każdy placek posypujemy pikantną przyprawą, np. meksykańską. Smażymy obustronnie na patelni, dociskamy placki czubkami widelców, jak chwilę potrzymamy w jednym miejscu, to w okolicy będą nam się robić napowietrzone bąbelki. Smażymy chwilę, aż będą lekko rumiane. Trzeba uważać, żeby nie przypiec zbyt mocno, bo będą suche i stracą elastyczność. Gotowy placek zawijamy w muszelkę i zostawiamy do wystygnięcia w takiej pozycji. Ja użyłam do tego kratki z piekarnika, wsadzałam muszelki do góry dnem pomiędzy pręty. Z podanych proporcji wychodzi 10 muszelek. Można je przechowywać, z czasem są bardziej miękkie i elastyczne, ale dalej smaczne.

Kolorowe fasole moczymy kilka godzin w wodzie, następnie gotujemy, aż będą miękkie. W wersji dla leniwych – fasolka z puszki tez może być. Cebulę i paprykę kroimy w paseczki i podsmażamy. Ja dodałam paprykę konserwową pepperoni, ale normalnie używam zwykłej czerwonej konserwowej. Wszystkie warzywa łączymy z przecierem pomidorowym i przyprawiamy pikantną chili lub przyprawą meksykańską. Farszu wystarcza na 10 porcji.

Muszelki nadziewamy farszem z fasolek (lub każdym dowolnym jaki wymyślicie). Można je podawać na zimno i na ciepło.



Użyłam zwykłej mąki pszennej, bo po pierwsze tacos mają ładniejszy kolor, pełnoziarnista zakryłaby żółtą barwę mąki kukurydzianej. Po drugie moim zdaniem z pszennej, po usmażeniu, są bardziej elastyczne i podczas wywijania placków w muszelki nie pękają tak bardzo jak przy pełnoziarnistych. Moje muszelki pod względem kalorycznym niewiele się różnią od tych ze sklepu, ale mają inny skład i nie zawierają tłuszczu, bo te sklepowe mają go 20g/100g.









Wartość energetyczna całego ciasta na muszelki tacos – 525kcal

Wartość energetyczna 1 muszelki tacos – 55kcal

Wartość energetyczna całego farszu – 470kcal

Wartość energetyczna 1 muszelki tacos z farszem – 100kcal 



10 komentarzy:

  1. Bardzo smakowite:) Uwielbiam tacos!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię tacos, ale jakoś nigdy nie przygotowywałam ich w domu, twój przepis wygląda na bardo prosty, więc może kiedyś się skusze. Fajnie, że jest podana wartość kaloryczna poszczególnych elementów dania:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj, wczoraj chciałam zrobić tacos z Twojego przepisu ale ciasto wyszło tak suche mimo dolania większej ilości wody nie chciało się ładnie wałkować, strzępiło się i na pewno nie udało mi się ani jednego kawałka rozwałkować na 2mm tak jak piszesz. Co mogłam zrobić źle jeżeli ściśle odmierzyłam wszystko na wadze elektronicznej. Poza tym, że mi nie wyszło blog od kilku dni śledzę i wczytuję się w każdy wpis:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam pojęcia, ogólnie mąka kukurydziana jest inna, i ciasto nigdy się nie będzie wałkować jak takie np. pierogowe. To jest podobny przepis jak na nachosy, które tu kiedyś dawałam i tam nikt nie narzekał. Może jakąś mąkę masz inną?

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi rowniez ciasto wyszlo kruche i dodalam wiecej wody zrobilam ja na patelni ale juz na kratce mi popekaly ale nie poddalam sie i doknczylam swe dzielo ale tez jestem ciekawa czemu takie mi ciasto wychodzi a jakiej maki uzywacie pszennej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pszenna tortowa, to może zmień proporcje mąki, więcej pszennej, mniej kukurydzianej, powinno się udać :)

      Usuń
  6. Niestety mi nie wyszły, nie zginały się, kruszyły... nie mam ręki do takich cudów ;p
    JW

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten przepis jest zły
    Po pierwsze za mało wody w przepisie po drugie takos z podstawowych składników bez żadnego tłuszczu ewentualnie jajka bedą łamliwe zawsze !

    OdpowiedzUsuń