logo

logo

poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Pierogi dietetyczne z soczewicą



Składniki na ciasto:
mąka pszenna pełnoziarnista (150g)
woda (50ml)
½ łyżeczki soli

Farsz:
soczewica sucha (50g)
2 małe cebule (100g)
pieczarki (200g)
przyprawy (sól, pieprz)




Przygotowanie:
Mój niezawodny sposób na ciasto, zawsze wychodzi takie samo. Do miski wsypujemy mąkę z solą i wlewamy gorącą wodę jednocześnie mieszając mąkę łyżką. Jak już się mąka połączy lekko z wodą, to wyrabiamy ciasto ręką. Te proporcje są na dość twarde ciasto, bo zależało mi na tym, żeby je porządnie i cienko rozwałkować. Miękkie nie może być zbyć cienkie, bo się podczas sklejania rozrywa, dlatego na potrzeby dietetyczne zrobiłam twarde, co nie ma wpływu na smak później, bo po ugotowaniu są bardzo smaczne. Zatem jak już ciasto mamy wyrobione, to je bardzo cienko wałkujemy, ja doszłam myślę do 1-2mm. Przy tak cienkim rozwałkowaniu i takich proporcjach wychodzi 25szt.

Soczewicę moczymy kilka godzin, gotujemy. Cebulę kroimy w kosteczkę, pieczarki trzemy na tarce i dusimy na patelni do miękkości. Wszystko mieszamy z ugotowaną soczewicą i przyprawiamy.

Gotowe pierogi wrzucamy na wrzącą osoloną wodę i gotujemy kilka minut, aż wypłyną na wierzch.



Wartość energetyczna całego ciasta na pierogi – 525kcal

Wartość energetyczna 1 ciasta pierogowego – 21kcal

Wartość energetyczna całego farszu – 250kcal

Wartość energetyczna 1 pieroga z soczewicą – 30kcal
 



11 komentarzy:

  1. <3 kocham pierogi, ale przyznam się bez bicia, że nigdy mi nie wyszło ciasto takie jak chciałam! Gratuluję udanej próby :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również kocham pierogi pod każdą postacią! Na pewno wypróbuje przepis :)
    Pozdrawiam!
    PS. Świetny i inspirujący blog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię, to bardzo miłe :)

      Usuń
  3. ha! robiłam taki farsz do pierogów jeszcze zanim odkryłam Twój blog! Oczywiście, nie jest to istotne, ale mam satysfakcję i już :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No patrz, a ja w sumie pierwszy raz :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dietetyczne pierogi, Bóg istnieje!
    Świetny blog, coś w sam raz dla mnie:)
    Pozdrawiam:)

    PS. Gdzie masz opcję "dołącz do witryny"? Coś nie mogę się jej dopatrzyć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Istnieje istnieje, poszukaj tutaj też dietetycznych ruskich :D w potrawach na gorąco ;) a opcję miałam dołączyć, zapomniałam, ale już jest! Zapraszam :)

      Usuń
  6. można upiec pierogi z tego ciasta? i zrobić je w wersji słodkiej tj. z truskawkami w środku? wtedy dodać do ciasta cukier zamiast soli? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie można, ale nie gwarantuje wyniku, nie lubię pierogów na słodko, wiec ich nigdy nie robiłam i nie czuję się specjalistką w tym temacie. Ciasto z mąki pełnoziarnistej ma inny smak, nie wiem jak się będzie komponować z truskawkami.

      Usuń
    2. ja robilam ze slodkim twarogiem i byly pycha :)

      Usuń
  7. mnie z takiej ilości mąki wyszło 11 pierogów:-) wydawało mi się ze już cieniej tego ciasta rozwałkować się nie da, a tu proszę 25 jest napisane...muszę spróbować raz jeszcze. Aby mąż mógł też zjeść musiałam dorobić ciasta, a farszu mi zostało prawie połowę, więc jutro będzie do makaronu albo naleśnika pełnoziarnistego:-) pierogi pychota!! zrobię na Święta.

    OdpowiedzUsuń