logo

logo

wtorek, 29 maja 2012

Kulki z czerwonej soczewicy





Składniki:
czerwona soczewica sucha (200g)
kuskus (50g)
2 małe cebule (100g)
przecier pomidorowy (50g)
3 ząbki czosnku
pęczek szczypiorku
przyprawy (sól, pieprz, papryka słodka)






Przygotowanie:
Soczewicę czerwoną moczymy przez 30 minut i gotujemy w 2 szklankach osolonej wody, aż będzie miękka. Po ugotowaniu nadmiar wody odlewamy. Kuskus robimy według przepisu na opakowaniu. Cebulę kroimy w drobną kostkę i podsmażamy na patelni. Wszystkie składniki mieszamy, dodajemy przecier pomidorowy i przeciśnięty przez praskę czosnek. Przyprawiamy do smaku, najlepiej bardzo pikantnie. Z masy robimy kulki – dłonie najlepiej zwilżyć ziemną wodą, wtedy się nie kleją. Obtaczamy je w pokrojonym drobno szczypiorku, koperku, ziołach, co tam macie zielonego. Z podanych proporcji wychodzi 25szt.



Wartość energetyczna całej masy z soczewicy – 970kcal

Wartość energetyczna 1 kulki – 38kcal




6 komentarzy:

  1. Myślałam, że to klopsiki, fajna propozycja, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z poprzednim komentarzem, naprawdę można je wziąć za klopsiki. I to bardzo udane.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobilabym Memkowi, ale on nie znosi kuskusu. No chyba, ze go nie widac? TWBM.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz go tu? proporcja kuskusu do soczewicy jest na tyle mała, że nie czuć wyraźnego smaku.

      Usuń
  4. Mam pytanie, jak to się je? :)
    Samodzielnie, jako dodatek a może jeszcze inaczej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taka przekąska na zimno, w stylu jajek faszerowanych czy zimnych przystawek. Bierzesz talerz, nakładasz, jakiś sosik do tego (jogurtowy, keczup, musztarda). Używasz widelca, nabijasz, maczasz w sosiku i zajadasz :) Ja tam jem samodzielnie np. na drugie śniadanie, ale do obiadu na talerz też sobie wrzucam.

      Usuń