logo

logo

wtorek, 29 maja 2012

„Orzeszki ziemne” w wersji light






Cieciorka już była, teraz spróbowałam soję. Jak się jej nie rozgotuje, to na półtwardo jest bardzo dobrym zamiennikiem orzeszków ziemnych. Soję wystarczy namoczyć na noc, a na drugi dzień ugotować w osolonej wodzie, ok. 20 minut od zagotowania wody powinna być już w sam raz. Można ją jeść taką zwykła ugotowaną, albo podsmażyć na patelni i obsypać pikantnymi przyprawami.










Wartość energetyczna 100g suchej soi – 385kcal

Waga 100g suchej soi po ugotowaniu – 250g

Wartość energetyczna 100g ugotowanej soi – 154kcal

Wartość energetyczna 100g orzeszków ziemnych – 582kcal 



6 komentarzy:

  1. No nie !! jakie to orzeszki ?! orzeszki są jedne i do piwa niezastapione. To mówiłem ja Krzyś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powrócił Krzyś :) No w końcu :)

      Usuń
  2. Piwo jest wysokokaloryczne, a z orzeszkami - MASAKRA. No chyba, ze sie wyglada jak Krzys. TWBM.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, że myślisz o innym Krzysiu niż ten Krzyś :) Bo ten tutaj Krzyś piwa nie przepuści ;) I nigdy go nie przekonam, że to kaloryczne ZŁOOOO :D

      Usuń
    2. Mogę przytoczyć szereg opracowań mówiących o tym że piwo, samo w sobie, nie jest kaloryczne. Podstawowym błedem jest podjadanie, jako że piwo wzmaga apetyt. To mówiłem ja Krzyś.

      Usuń
    3. No zgadzam się Krzysiu zgadzam. Ja w najbliższym czasie chyba też na piwo i orzeszki się przerzucę, jak będę mecze oglądać :)

      Usuń