logo

logo

czwartek, 5 lipca 2012

Kanciaste czosnkowe pulpeciki





Składniki:
2 duże piersi z kurczaka (500g)
1 jajko (60g)
przecier pomidorowy (50g)
4 ząbki czosnku
kasza manna (15g)
przyprawy (sól, pieprz, czosnek)





Przygotowanie:
Piersi z kurczaka mielimy, dodajemy surowe jajko, przecier pomidorowy i przeciśnięty przez praskę czosnek (lub go mielimy razem z mięsem). Całość przyprawiamy i mieszamy na gładką masę. Następnie formujemy pulpety i obtaczamy w kaszy mannie. Pulpeciki smażymy na patelni, a ponieważ nie pływają w tłuszczu, to przylegają do patelni. Przewracamy je na wszystkie możliwe strony, żeby dobrze się obsmażyły – stąd ich kanciasty wygląd. Z podanych proporcji wychodzi 20szt.



Wartość energetyczna całej masy mięsnej – 685kcal

Wartość energetyczna 1 pulpecika – 35kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (5szt) – 185kcal 



14 komentarzy:

  1. Mniam smakowite już wiem co niedługo zrobię na obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj dawno nie robiłam, muszę odświeżyć przepisy i wrócić do tego co dobre :)

      Usuń
  2. Czas kupić kurę i zakasać rękawy. Wariacje na temat filetów czas zacząć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Wasze kury nie zaginęły w śniegu? :)

      Usuń
    2. Nasze kury w luksusowych warunkach na ciepłym sianku czekaja... teraz jak to napisalam to mam ochote juz tylko na sojowe :(

      Usuń
  3. Są fantastyczne! Właśnie się nimi uraczam :) Odnośnie powyższego, to mi wyszły bardzo mokre i soczyste. Może dlatego, że użyłam zmielonego indyka zamiast kury? Nie wiem, nie znam się. Był to mój drugi przepis wypróbowany od Magdy. I pierwsze moje świadome smażenie bez oleju. Faktycznie się da. Tylko miejscami trochę się przypaliło i powstały takie czarne łatki. Ale potrenuję jeszcze.

    Driada

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesuje mnie jedna rzecz nad obrazkiep napisane jest ze 4 szt. a na koncu przepisu ze wychodzi 20szt.
    wiec co jest prawda????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie kumam chyba o jakie 4szt chodzi i gdzie?

      Usuń
    2. Na stronie http://smak-zdrowia.blogspot.com/2013/01/dietetyczne-zestawy-obiadowe_22.html jest napisane: "4 szt. z przepisu"... Czyli, że przepis jest na 20 sztuk, a aby trzymać się tabeli kalorii i by cały obiad miał 350 kcal to zamiast wsunąć 20 pulpetów, trzeb zjeść 4 sztuki + coś z drugiej i trzeciej kolumny :]

      Usuń
    3. Dokładnie. 1 porcja to umownie, inna porcja jest dla kobiety inna dla mężczyzny.

      Usuń
  5. Dobra to się dzisiaj biorę za kotleciki...

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam ,mniam aż ochota naszła na takie smakołyki

    OdpowiedzUsuń
  7. Na niedzielę zaserwuję rodzince :):):)

    OdpowiedzUsuń