logo

logo

czwartek, 5 lipca 2012

Sałatka z brązowego ryżu i papryki

 



Składniki:
ryż brązowy suchy (100g)
2 kolorowe papryki (300g)
1 mała cebula (50g)
1 pomidor (100g)
2 łyżki octu winnego
przyprawy (sól, pieprz)






Przygotowanie:
Ryż gotujemy, najlepiej tak długo jak na opakowaniu, a potem zostawiamy go jeszcze na jakiś czas w wodzie, żeby porządnie napęczniał. Przesypujemy ryż na sitko i przelewamy zimną wodą, żeby się nie kleił. W misce mieszamy ocet i przyprawami, wrzucamy zimny ryż, mieszamy i zostawiamy na 15 minut, żeby wszystko przeszło smakiem zalewy. Następnie dodajemy pokrojone w kostkę papryki, pomidory i cebulę. Można dodać posiekaną natkę pietruszki.




Wartość energetyczna całej sałatki z brązowego ryżu – 435kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/2 sałatki) – 215kcal 



7 komentarzy:

  1. uwielbiam ryż i pomidory, świetny pomysł na sałatkę

    OdpowiedzUsuń
  2. Salatka swietna, tylko, ze ryz powinno sie gotowac minute KRÓCEJ, niz podaja na opakowaniu. Rozgotowany ryz ma wysoki indeks glikemiczny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W indeksy glikemiczne się nie bawię, już wystarczy mi wiedzy jaką mam, bo inaczej zwariuję. A ryż gotowany nawet tyle co na opakowaniu mi nie smakuje, dlatego wolę go rozgotować. Ale to już każdy według uznania ile gotować :)

      Usuń
  3. znowu zastąpiłam ocet jogurtem, dopieprzyłam, i dodałam trochę papryki słodkiej - pysznie :) Uwielbiam gotować z Pani strony :) zdrowo i rodzinka szczęśliwa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ile to będzie 100 g suchego ryżu

    OdpowiedzUsuń