logo

logo

środa, 18 lipca 2012

Papryka faszerowana kaszą jęczmienną





Składniki:
8 papryk białych (800g)
1 woreczek kaszy jęczmiennej (100g)
1 duża marchewka (100g)
2 cebule (100g)
puszka kukurydzy (200g)
przyprawy (sól, pieprz)







Przygotowanie:
Cebulę kroimy w kosteczkę, marchewkę trzemy na tarce i wszystko dusimy na patelni pod przykryciem, aż odparujemy nadmiar wody. Kaszę gotujemy i dorzucamy do warzyw. Z papryczek odcinamy ogonki, wydrążamy i nadziewamy je farszem. Z podanych proporcji wychodzi 8 białych papryczek. Tak przygotowane możemy albo zapiec w piekarniku albo poukładać w garnku, podlać na 2-3cm wodą i gotować do miękkości papryki, czyli ok. 20 minut.



Wartość energetyczna farszu – 580kcal  

Wartość energetyczna 1 surowej papryczki bez nadzienia (100g) – 24kcal  

Wartość energetyczna 1 nadzianej papryczki – 100kcal 



7 komentarzy:

  1. Hej! skuszona tym przepisem trafiłam na Twojego bloga (zawsze chciałam zrobić takie papryczki) i właśnie przeglądam resztę, jestem zafascynowana! do tej pory słowo 'dieta', 'odchudzanie' kojarzyły mi się z głodowaniem, a mój organizm reagował wzmożoną chęcią pochłonięcia czegoś zakazanego :) a właśnie Twój blog przekonuje mnie, że można jeść dobre rzeczy i do syta, stopniowo modyfikujac posiłki... dziękuję! :) bardzo inspirujące :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do wczytania się i korzystania z przepisów :) Ja też przez wiele lat na słowo dieta miałam już doła w pierwszy dzień, bo byłam głodna. Ale tym razem znalazłam sposób i działa :)

      Usuń
  2. Magda, dostalas mojego maila w sprawie piatku? TWBM

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja te papryczki znam bardzo dobrze, ale wersje z mielonym z kurczaka zamiast warzyw :) to niezla opcja zwlaszcza dla meskiej czesci rodziny, ktora uwaza, ze danie bez miesa to najwyzej przekaska lub deser :D Sosik pomidorowy tez dodaje charakteru.J.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja robię podobne ale faszeruję czerwone papryki i zapiekam z sosem pomidorowym z dodatkiem czosnku i ziół --- pycha ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam z czerwoną papryką bo bardziej dostępna i stwierdzam, że pyszne! przepyszne! Po jednej ma się dość:)

    OdpowiedzUsuń