logo

logo

wtorek, 3 lipca 2012

Pasta rybno-ogórkowa





Składniki:
1 średnia wędzona ryba (200g)
ogórki konserwowe lub kiszone (200g)
2 łyżki jogurtu naturalnego (50g)
przyprawy (sól, pieprz)








Przygotowanie:
Rybę dokładnie obieramy. Ogórki trzemy na tarce o dużych oczkach, nadmiar wody odlewamy. Wszystko mieszamy z jogurtem i przyprawami.



Dietetyczność tej pasty polega na tym, że do ryby nie dajemy już kalorycznych jajek czy sera, a jedynie ogórki, które obniżają wartość energetyczną pasty na 100g. Jednocześnie ogórki zakwaszają rybkę, dzięki czemu pasta nie jest mdła. Wartość energetyczna pasty rybnej zależy od gatunku. 

Wartość energetyczna całej pasty z wędzonego dorsza - 250kcal

Wartość energetyczna na 100g - 55kcal/100g




Przedstawiam kilka najbardziej popularnych wędzonych ryb. Kaloryczność między tabelami się różni, więc to wszystko przyjmijcie tak orientacyjnie.
 



Nototenia wędzona – 93kcal/100g

Dorsz wędzony – 103kcal/100g

Pstrąg wędzony – 147kcal/100g

Flądra wędzona – 155kcal/100g

Makrela wędzona – 155kcal/100g

Pikling wędzony – 157kcal/100g

Łosoś wędzony – 168kcal/100g

Śledź wędzony – 215kcal/100g

Węgorz wędzony – 227kcal/100g 



4 komentarze:

  1. Uwielbiam takie pasty, robiłam ostatnio tylko trochę mniej dietetycznie bo z tuńczykiem w kawałku(w lidlu jest pyszny), z jajkiem, ogórkiem, papryką i serem, pychota:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robię z wędzonego łososia z jajkiem ugotowanym na twardo, korniszonkami i cebulką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę spróbować z wędzonym łososiem! Koniecznie!

      Usuń
  3. Pasta rybno-ogórkowa Madzi jest przepyszna :) Ostatnio nie mogłam się od niej oderwać.. Jeszcze była podana z ciepłą bułeczką...Mmmmm...

    OdpowiedzUsuń