logo

logo

czwartek, 12 lipca 2012

Sałatka z czerwonej soczewicy






Składniki:
soczewica czerwona sucha (100g)
ogórki konserwowe lub kiszone (200g)
2 duże pomidory (200g)
szczypior
1-2 łyżki octu winnego
przyprawy (sól, pieprz)


   


Przygotowanie:
Soczewicę gotujemy w osolonej wodzie, aż będzie miękka, ale nie rozgotowana. Ogórki i pomidory kroimy w kostkę, szczypiorek siekamy. Dodajemy 1-2 łyżki octu winnego i przyprawy. Całość mieszamy i zostawiamy na pół godziny w lodówce, żeby soczewica przeszła smakiem octu.




Wartość energetyczna całej sałatki z soczewicy – 380kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/2 sałatki) – 190kcal 




12 komentarzy:

  1. Zdrowa i smaczna, lubię takie sałatki

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Twój blog ; ) Czerpię z niego inspirację, dzięki za to !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widze widze sąsiadkę z małopolski ;)

      Usuń
  3. a moze byc soczewica zielona?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście może być, tylko zieloną trzeba wcześniej moczyć i dłużej gotować, coś jak suche fasole.

      Usuń
  4. Bardzo chciałabym ci podziekowac za to, ze prowadzisz tego bloga poniewaz jest on dla mnie inspiracja . Jestem naprawde zadowolona i przyznam sie szczerze ze codziennie tu zaglądam ;***
    Pozdrawiam serdecznie ;*******

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziś wypróbowałam ją pierwszy raz, taka prosta rzecz, a taka pyszna:-) Dziękuję za podzielenie się swoimi pomysłami,znakomitymi zresztą.

    OdpowiedzUsuń
  6. super jako posiłek do pracy, zapakowałam w pojemnik i zabrałam ze sobą. rewelacja ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie dziś robię tą sałatkę.

    OdpowiedzUsuń