logo

logo

czwartek, 2 sierpnia 2012

Sałatka z cukinii ziołowa

 
 
Składniki:
4 duże cukinie (2kg)
cebula (1kg)
zioła prowansalskie
przyprawy (pieprz czarny mielony, czerwona papryka)

Zalewa:
1 szklanka octu (0,25l)
4 szklanki wody (1l)
1 szklanka cukru (200g)
2 łyżki soli

 
 
 
Przygotowanie:
Cukinię wydrążamy z pestek, jeśli jest to młoda cukinia, to możemy zostawić skórkę, jeśli stara to lepiej ją usunąć, bo będzie zbyt twarda. Cukinię kroimy w kostkę, cebulę w półplasterki.

Przygotowujemy zalewę: do dużego garnka wlewamy wodę, ocet, wsypujemy cukier, sól, pieprz, czerwoną paprykę i dowolne przyprawy. Gotujemy ciągle mieszając łyżką i doprowadzamy do wrzenia.

Następnie wrzucamy wszystkie warzywa i gotujemy aż do następnego zagotowania się zalewy – wtedy zdejmujemy z gazu, wsypujemy całe opakowanie ziół prowansalskich i mieszamy. Gorącą sałatkę wkładamy do słoików, zakręcamy i odwracamy słoiki do góry dnem. Przykrywamy kocem i zostawiamy na dobę. Zaletą tej sałatki jest to, że nie trzeba pasteryzować! 
 
 
 
 
 

11 komentarzy:

  1. Brzmi ciekawie i zachęcająco. Chyba zrobię taką sałatkę. A tak na marginesie pytając ile beda miec kalorii 2 łyżki takiej sałatki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 2 łyżki? nie mam pojęcia, mały słoiczek dżemowy ma 40kcal, więc 2 łyżki może z 10kcal?

      Usuń
  2. czy jest to sałatka na zimę ? Pytam poniewaz jest bez pasteryzacji i nie wiem czy moze lezec dlugo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się gorącą sałatkę wpakuje w słoiki, zakręci i odstawi to pokrywki są później zassane, czyli efekt taki sam jak pasteryzacja. U mnie stały nawet 2 lata i nic im nie było.

      Usuń
  3. ile trzeba dac tego pieprzu i papryki i ile wyjdzie słoiczków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na największy garnek dałam dwie płaskie łyżeczki pieprzu i 2 łyżki słodkiej papryki, do tego 1 opakowanie ziół. Z tego właśnie się doliczyłam (a może jakieś słoiki się schowały za innymi) to mam ok. 15 słoików wielkości po małym majonezie czy po dżemie. Jakoś tak będzie.

      Usuń
  4. Sałatka pyszna. Zrobiłam ją właśnie wczoraj i dzisiaj juz dwa słoiczki poszły do obiadku. Wszystkim domownikom bardzo smakowała. Masz tu bardzo świetne przepisy i stale prubuje czegos nowego. Dzieki tobie wtajemniczam sie w klimat kuchennych rewolucji.
    Czekam na dalsze przepisy.
    Pozdrawiam gorąco ;****

    OdpowiedzUsuń
  5. Na samą myśl o sałatce ciekła mi ślinka, a ona wyszła ostra jak diabeł, a zachowałam proporcje. Co mogłam zrobić nie tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu nie ma proporcji przypraw, więc może za dużo. Ale generalnie zalewa jest ostra :)

      Usuń
  6. Zrobiona dziś:) Właśnie leżakuje pod kocykiem :) Ciekawa jestem jej smaku! Fajne masz Magda pomysły i inspiracje:) Robiłam też dzisiaj na obiad potrawkę z kaszą pęczak pychotka!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj. Zrobiłam Twoją sałatkę. Wygląda pięknie. Ciekawa jestem jaka jest w smaku! Może wytrzymam tydzień bez próbowania. Pozdrawiam- Ania.

    OdpowiedzUsuń