logo

logo

poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Sernik doskonały

Tracąc wiarę w siebie w sernikowych wypiekach trafiłam na przepis z tego bloga. Sernik nie tylko smakuje, ale przede wszystkim wygląda! Nie opada, jest puszty, delikatny. No identyczny jak w oryginalnym przepisie. Wstawiam, mimo, że nie jest on dietetyczny, ale też dla porównania się tu przyda. Użyłam tu dokładnie tego, co w oryginalnym przepisie, ser wcale nie chudy a sernikowy tłuściutki, masełko, tłustą śmietanę kremówkę i cukier… No wstrząsające, ale smaczne – przepis dla grzeszników! Bo jak już grzeszyć na diecie, to tylko z tym przepisem. Polecam!




Składniki:
biały ser mielony tłusty (500g)
śmietana kremówka 30% (130g)
5 jajek (300g)
cukier (200g)
½ budyniu waniliowego w proszku bez cukru (20g)
kasza manna sucha (30g)
masło (120g)


 


Przygotowanie:
Wszystkie składniki do tego przepisu muszą być w temperaturze pokojowej – to ważne.
Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę i osobno ubijamy śmietanę, aż będzie sztywna.
W osobnej misce ubijamy miękkie masło z cukrem, aż będzie puszyste. Następnie stopniowo dodajemy żółtka. Ubijamy na puszystą masę. Do tego dodajemy mielony biały ser i dalej miksujemy, aż do jednolitej konsystencji. Na koniec miksowania wsypujemy pół paczki budyniu w proszku i kaszę mannę i jeszcze chwilę ubijamy. Do ubitej masy serowej dodajemy pianę z białek i bitą śmietanę i delikatnie mieszamy łyżką, żeby nie stracić puszystości naszej masy serowej. Blaszkę o wymiarach 30x16 wykładamy papierem do pieczenia i przekładamy do niej ciasto. Przepis jest także na tortownicę 22cm. Pieczemy w temperaturze 150st. ok. 50-60 minut. Do piekarnika razem z blaszką wsadzamy naczynie z wodą, choćby wąską keksówkę gdzieś z boku. To nam doda wilgotności w piekarniku i wtedy sernik nie pęka – sprawdzone i potwierdzone. Po upieczeniu nie wyciągamy go z piekarnika, tylko wyłączamy, lekko uchylamy drzwiczki i czekamy aż powoli sobie ostygnie, wtedy nie opadnie. Ostatecznie schładzamy sernik w lodówce i kroimy dopiero jak będzie zimny. Z podanych proporcji wychodzi 12 porcji. 

 
A teraz najgorsze: FAKTY KALORYCZNE.

Specjalnie użyłam tej samej blaszki, w której piekłam wcześniejszy ekstremalnie odchudzony serniczek. Pamiętacie? 105kcal porcja (1/12 blaszki).

Tutaj już nie jest tak kolorowo, porcja 330kcal. Wielkość bardzo zbliżona.

Jedyne co mogę polecić, to pokroić mniejsze kawałki tak jak ja to zrobiłam. Wtedy wyjdzie nam 24 porcje i jedna ma 165kcal, a to już brzmi optymistyczniej!




Wartość energetyczna całego sernika – 3950kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/12 sernika) – 330kcal 





42 komentarze:

  1. No pięknie a ja z silnym postanowieniem przejścia na diete od poniedziałku. A, że moja silna wola jest w tych kwestiach nadzwyczaj słaba to będzie przyszły poniedziałek. Kocham serniki i nie łudzę się, że są dietetyczn zwłasza duże kawałki :) pozdrawiam kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętaj, zawsze od poniedziałku lub od pierwszego dnia miesiąca :)

      Usuń
  2. Wygląda baaardzo apetycznie :)...i jest taki puszysty...mmmm...taki jak lubię:). Cóż...będę musiała go wypróbować :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo bardzo puszysty! Moja teściowa często serniki piecze. I po sobotniej imprezie dziś poprosiła o przepis na ten właśnie serniczek, mimo że przez lata piekła inne :)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie puszyste serniki :) Poczekam do weekendu i wtedy probię - bo słodycze zjadam tylko weekendowo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to też sposób na dietę, ale jak ja bym sobie tak powiedziała, to myślę, że weekendy byłyby bardzo pokaźne kalorycznie :D Ale dobre postanowienie: będę jadła słodycze w weekendy (bo aktualnie staram się w ogóle ich nie jeść, więc tak jakby musiałabym się zmuszać :D Żaden problem, hehe

      Usuń
  4. O, świetny. :) Wygląda bardzo apetycznie, i jest całkiem zdrowy Do zrobienia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha! Sama mielilas ser? Ten w kubelkach nie oddaje tego swietnego smaku z lat mojej młodości. Szukam przepisu ktory moglby mi to troche chociaż przypomnieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A gdzie tam mieliłam, kupiłam gotowy :) Pisało sernikowy i się sprawdził. Ale producenta nie zapamiętałam. Na pewno jedyny 1/2kg w markecie, reszta była 1kg.

      Usuń
  6. Apetyczny, poczęstowałabym się chtnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Haha, mówiłam że mi wyszedł? Uratowałaś mi życie tym przepisem. Chrzestny mojej córci jest maniakiem serników, więc wiesz dożywotnio na każde jej urodziny będę piekła dla niego sernik, bo nie mam wyjścia :) Do tej pory nawet te z zakalcem chwalił, pewnie z grzeczności, ale jadł, to najważniejsze :)

      Usuń
  8. Nie tylko ślicznie wygląda, ale też jest przeeeepysznyyy :)Serniczek znikał w zastraszającym tempie ze stołu :D Mój właśnie jest w piekarniku :D

    OdpowiedzUsuń
  9. świetnie wygląda - jak chmurka :-)

    http://sierotkamarysiawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. osobiście przepadam za sernikami i nie ważne czy zakalce, czy puszyste czy na zimno... po prostu TEN smak

    OdpowiedzUsuń
  11. Czyli po prostu...sernik grzechu warty :) Od samego patrzenia robię się głodna...

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest nieeesaamowiityyyy Przepiekny zapach Po prostu nie moglam doczekac sie kiedy go wreszcie skosztuje!! Malutki kawaleczek lekko jeszcze cieplego - po prostu niebo w gebie! Ale teraz juz schlodzony i smakuje niesamowicie!! Niebianski Pozostanie juz na zawsze moim ulubionym Dziekuje za przepis Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mi dziękować, nie mi. Autorka tego przepisu (link na górze) uratowała moje sernikowe życie przed notoryczną porażką. Ja jeszcze mam uśmiech na twarzy od poprzedniej soboty, że mi w końcu sernik wyszedł! :)

      Usuń
  13. Wygląda pysznie ten sernik, to moje ulubione ciacho :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest najlepszy sernik pod słońcem :)

      Usuń
  14. SERNIK JEST PYSZNY WCZORAJ ROBIŁAM NO I NAPRAWDĘ SZYBKO ZNIKA . DZIĘKI ZA PRZEPIS.MENA

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniały, inspirujący blog ! Mój serniczek właśnie piecze się w piekarniku. Pachnie nieziemsko w całym domu! Nie mówiąc już o domownikach, którzy co chwilę zerkają do piekarnika by na niego popatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  16. buuuu a mnie nie wyszedł... wszystko jak w przepisie, a tu pękł chociaż dyła foremka z wodą i opadł po uchyleniu piekarnika...rany a już miałam nadzieję ,że i mnie się uda :( aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... nie daję za wygraną... druga próba czyli nowy serniczek w piecu :) aga

      Usuń
    2. Nigdy mnie ten przepis nie zawiódł, a autorka kilka razy mi powtarzała o tych składnikach w temperaturze pokojowej...

      Usuń
  17. Mam pytanie: czy śmietanka również ma być w temperaturze pokojowej? Ubije się bez problemów? Do tej pory byłam święcie przekonana, że kremówka do ubijania musi być mocno schłodzona...

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj Magda
    Czytam o tym serniku doskonałym i śmietan kremówka 30 % już mi.... ..... Potem masło....... Robię również doskonały- oczywiście wg mnie bez kremówki i bez tłuszczów.... Twój wygląda super ale.....
    pozdrawiam Syla

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dietetyczny też tu jest, ale wiesz, ten robiłam dla chrzestnego mojej Patrycji - chudzielec z niego i maniak serników, więc zrobiłam ten i był tak pyszny, że aż dałam na blog, ale z informacją, że to kaloryczne złooo :)

      Usuń
  19. Chciałabym wypróbować ten przepis, bo sernik wygląda bosko, czy można czymś zastąpić kaszę mannę (unikamy glutenu)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, ten przepis jest idealny taki jak podałam, nigdy mnie nie zawiódł, a robiłam już chyba 7 razy. Możesz spróbować bez, a w zamian może cały budyń, żeby zagęścić?

      Usuń
  20. OK, tak zrobię. Zdam relację z efektów. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. chciałam zapytać czy manna jest wyczuwalna w serniku?? i czy ja widać po upieczeniu w masie serowej

    OdpowiedzUsuń
  22. nie wiem jakiej tu uzyto smietany ale mi za chiny nie chce sie ubic w temp pokojowej

    OdpowiedzUsuń
  23. Wilam. Od jakiegoś czasu korzystam z Pani przepisów. Z reguły wszystko wychodzi i jest bardzo smaczne. Blog jest godny polecenia.Ostatnio piekłam sernik na duża blachę z 1 kg sera półtłustego, 1 szl śmietany 18%, 8 jajek, 1,5 szkl cukru, 1 duży budyń śmietankowy, Spód wyłożyłam herbatnikami. Nie potrafię policzyć kaloryczności i proszę o pomoc. Z góry dziękuję. Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
  24. Od pewnego czasu jestem stałą bywalczynią bloga i za wszystkie ciekawostki kulinarne zmniejszające ilość spożywanych kalorii chylę czoła autorce :) Dla chętnych udało mi się zrobić ten sernik puszysty i wilgotny z mniejszą ilością kalorii. Użyłam 0,5 kg sera mielonego PILOS 6,5%, 1/2 szkl. cukru 2 łyżki oleju, olejek waniliowy, 5 jajek i zamiast kremówki szklanka mleka 2 %:) 4 łyżki kaszy manny, 1/2 opakowania budyniu bez cukru. Sernik mój pierwszy w życiu :D mega udany zniknął do kawy z gośćmi. Wszyscy zachwyceni przepisy rozdane. Także i ten smakołyk odchudzony jest pyszny:p Nie wystraszyć się masa jest rzadka :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Sernik wychodzi po prostu idealny!
    Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Niestety sernik opadł i pękł..., wszystko zgodnie z przepisem.

    OdpowiedzUsuń