logo

logo

piątek, 28 września 2012

Deser dyniowy z sokiem malinowym

Przyszła mi na myśl leniwa wersja serniczka dyniowego, którą zrobiłam w 10 minut, dlatego zachęcam do zrobienia, choćby ze względu na czas.
 
 


Składniki:
dynia (250g)
cukier waniliowy (30g)
serek homogenizowany waniliowy (160g)
woda (50ml+50ml)
żelatyna (15g)

 






Przygotowanie:
Dynię gotujemy w wodzie do miękkości, miksujemy z cukrem i odrobiną wody (50ml) na gładki mus. W tym przypadku miałam młodziutką dynię z miękką skórką, więc ugotowałam ją bez obierania skóry i zmiksowałam w całości. Przestudzony mus mieszamy z serkiem waniliowym na jednolitą masę. W gorącej wodzie (50ml) rozpuszczamy żelatynę i dolewamy ją do masy serkowej jednocześnie miksując. Dyniowy serek rozlewamy do salaterek i wstawiamy do lodówki. Bardzo dobrze smakuje z sokiem malinowym! 


 




 














Wartość energetyczna całej masy dyniowo-serkowej – 410kcal

Wartość energetyczna 1 deseru dyniowego – 105kcal

Wartość energetyczna 1 deseru dyniowego z łyżką soku malinowego – 130kcal


16 komentarzy:

  1. Ten deserek wygląda cudnie, a sama wiem, że i tak smakuje :D Uwielbiam go robić, kiedy tylko jest sezon dyniowy!

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie i zdrowo :) i cudny ma kolor!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile godzin ma Twoja doba, kochana? Bo zakładam, że jednak śpisz czasami? A może to jest tak, że jak się schudnie, to się człowieka więcej mieści w tym samym czasie? Czyli mi też się uda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Dobra logistyka życiowa i doba staje się dłuższa :D

      Usuń
  4. Piękny kolor i bardzo apetyczny deser.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bomba! Wygląda świetnie, bardzo jesiennie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejny super deserek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rób rób, jesteś już w gronie dyniomaniaków :)

      Usuń
  7. Taki słoneczny, śliczny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. i u mnie ruszyła akcja dyniowa, wielki gar zupy który miał wystrczyc na dośc długo bedzie tylko na dwa dni, przed chwilą skończyłam "leczo" z dyni i cukini.Kupiłam małą dynię, ale była bardzo twarda, bardzo ciezko było ja obrac i pokroić. jak myslisz czy to kwestia odmiany czy raczej była stara? Może plecisz jakąs konkretna? Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z moich obserwacji wynika, że twarda nie oznacza, że stara. W zeszłym roku w ogródku u teściowej rosły dynie jakiejś tam odmiany (tego nie zapamiętałam) i skóra była bardzo twarda, a były świeże. Mąż musiał walczyć z nożem, bo ja nie miałam siły. Ale za to po dodaniu do potrawy... to była chyba najlepsza dynia jaką jadłam, skondensowany intensywny smak, nie wodnista, w potrawach zachowywała swój kształt taki jak ją pokroiłam. A na gatunkach się nie znam, ale bałwan się zna :) Polecała dynię hokkaido. I jeśli dobrze zrozumiałam jak ona powinna smakować (konsystencja po ugotowaniu trochę jak ziemniak) to nawet na taką w tym roku trafiłam. Ale szczerze, to mi nawet takie z marketu smakują, nie wybrzydzam :)

      Na gatunkach to ja się poznam za rok, mam zamiar trafić w tym roku do Wrocławia na festiwal dyni i tam zaopatrzę się w różne nasiona na przyszły rok :) Także za rok strzeżcie się!

      Usuń
  9. Moja dynia była twarda, ale smaczna, leczo to prawie zupa krem, ale bardzo smaczne. A w zupie dynia przypominała mi nieco awokado, wydała się taka aksamitna, prawie tłustawa. Nie jestem znawca awokado i dyni, la etak jako mi sie skojarzyło jak gotując zupe połowe garnka wyjadłam bi takie pyszne było :) Kiedy jest ten festiwal i ciekawe gdzie, pewnie w rynku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Awokado! Właśnie tego porównania mi brakowało, właśnie taka konsystencja.

      Festiwal 14 października, ogród botaniczny, wstęp wolny z tego co czytałam.

      http://www.biol.uni.wroc.pl/obuwr/festiwal/

      Usuń
  10. Świetny pomysł na deser:D Już miałam okazję zrobić.. przepyszne! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam z małą modyfikacją..... re wel ka..... Nawet mój mąż nie wyczuł że z dynią.Dodałam mniej żylatyny- 10g oraz 1 galaretkę pomarańczową, do masy dodałam 2 krople aromatu pomarańczowego, na górę galaretkę pomarańczową..... cudowny sernik pomarańczowy sernik na zimno

    OdpowiedzUsuń