logo

logo

środa, 24 października 2012

Frittata pieczarkowa





Składniki:  
pieczarki (100g)
1 mała cebula (50g)
1 jajko (60g)
przyprawy (sól, pieprz)



 





Przygotowanie:
Pieczarki trzemy na tarce o dużych oczkach, cebulę kroimy w kostkę. Wszystko podsmażamy z solą na patelni aż do wyparowania wody. Przekładamy do miski, chwilę studzimy i wbijamy surowe jajko. Przyprawiamy, mieszamy i wylewamy na rozgrzaną patelnię. Smażymy na małym ogniu pod przykryciem. Nie trzeba jej przewracać, ważne, żeby się jajko ścięło i gotowe.





Wartość energetyczna 1 frittaty – 125kcal 


 




21 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie najlepsza frittata ze wszystkich jakie robiłam. Proste połączenie, a tak cieszy :)

      Usuń
  2. uwielbiam pieczarki, a pewnością wypróbuję. ;)
    Twój blog jest świetny, często tu zaglądam i dodałam Cię do moich inspiracji na blogu. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To było bardzo , bardzo dobre! Na stałe wejdzie do mojego jadłospisu.SUPER. Małgosia M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie! Tak często to robię, że aż zapomniałam dać przepis, u mnie to jak chleb powszedni :D I polecając koledze, żeby sobie przepis druknął oświecił mnie, że mam braki na blogu :)

      Usuń
  4. Wypas na maksa :) Normalnie teraz i czas na śniadanie w domu się zajdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ją!!! Robiłam już kilka razy :) Za 1 razem jadłam bez niczego, za 2 razem posypałam dużą ilością świeżej pietruszki a za 3 polałam troszkę ketchupem - pyszności!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to połączenie odkryłam, to uwierz mi, że jadłam to codziennie prze 2 tygodnie!

      Usuń
    2. jem piaty dzień z rzędu...też mi się jeszcze nie znudziła. PYCHA!!!!

      Usuń
    3. U mnie od 3 dni to samo :) Jak sobie przypomnę o pieczarkach, to robię i później dzień za dniem!

      Usuń
  6. Skoro ten przysmak ma tylko 125 kcal, to mogę sobie to danie zjeść np. z chlebkiem razowym? tak aby było 200kcal?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie. Frittata to taka jakby jajecznica tylko kształtna. A jajecznice je się z chlebem, więc i frittatę można :)

      Usuń
  7. Ta pieczarnica jest boska ;)))!!!!!!!! Posłuchałam Waszych rad i zjadłam ją z ciemnym chlebkiem, polałam ketchupem i zagryzałam kiszonym ogórkiem. Cud, miód, malina po prostu!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Przygotowując pieczarki do pizzy (o rany! Ależ się objadłam samymi resztkami /czyt. obrzeżami/ wcale niedietetycznej pizzy :( ) przypomniałam sobie o tym przepisie. Przygotowałam więc przy okazji bazę pieczarkowo-cebulową do fritaty i jutro rano tylko wymieszam z jajkiem. Właśnie zastanawiałam się czy dorzucić jeszcze jedno jajko czy zjeść z pieczywem i chyba jednak pieczywo będzie lepszym wyborem bo na dłużej zasyci.
    Uświadomiłam sobie przed chwilą, że jako nastolatka robiłam coś podobnego eksperymentując z różnymi dodatkami (papryka, pomidor, kiełbasa, cebula i pieczarki oczywiście oraz ser zółty) tylko wtedy nie wiedziałam, że to ma swoją nazwę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Usmażone, zjedzone :-) Było pyszne i sycące :-)

      Usuń
  9. ja zmodyfikowałam jedynie o dodanie łyżki otrąb :) Pyyycha :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Genialne, od dziś to moje ulubione danie! Pozdrawiam ML

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam takie nieśmiałe pytanie, najadacie się taką frittatą, czy trzeba zjeść do niej jakieś pieczywo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Frittata plus surówki i ja się najadam. Mąż zwykle je z kurczakiem i surówkami.

      Usuń
  12. Często robię Frittatę na śniadanie i dodaje otręby i na 3 h pełna ;-) jestem POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń