logo

logo

wtorek, 9 października 2012

Kotlety brokułowe z kaszą jaglaną





Składniki:
kasza jaglana (100g)
½ brokuła (250g)
4 duże ogórki kiszone (200g)
1 łyżka bułki tartej (20g)
przyprawy (sól, pieprz, zioła suszone)






Przygotowanie:
Kaszę przepłukujemy zimną wodą, następnie gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu (1szklanka kaszy do 2 szklanek wody). Trzeba na nią uważać, bo może przywierać do dna, najlepiej pod koniec gotowania wyłączyć, przykryć i zostawić, wtedy wchłonie całą wodę.

Brokuł gotujemy, następnie kroimy drobno. Ogórki kiszone trzemy na tarce. Wszystko mieszamy i przyprawiamy. Kasza jaglana jest dość kleista, więc jajko jest zbędne, ale za to przywiera do patelni, więc każdego kotleta obsypujemy lekko bułką tartą. Dzięki temu zrobi nam się brązowa skorupka i kotlety się nie rozwalą podczas przewracania. Smażymy z dwóch stron, aż się przyrumienią. Z podanych proporcji wychodzi 12szt.



Wartość energetyczna całej masy na kotlety – 505kcal

Wartość energetyczna 1 kotleta brokułowego z kaszą jaglaną – 40kcal



21 komentarzy:

  1. Muszę zrobić! Kasza jaglana to dobro!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to rób rób, a ja przyjdę je zjeść :D

      Usuń
  2. a czy mozna uzyc kaszy gotowanej w torebce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno można, ja osobiście nawet nie widziałam kaszy jaglanej w torebce, ale ja jestem nowicjuszką w tym rodzaju kaszy :)

      Usuń
  3. Pyszny pomysł na kotleciki, ja robiłam z przepisu Okrasy(z kuchni lidla) placki z kaszy gryczanej, również pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakim cudem wychodza Tobie takie ładne kotlety. Dzisiaj zrobiłam z dyni (wcześniej zapieczona w kawałkach w piekarniku), one sa tak delikatne, ze nie ma mowy o obtaczniu ich, no teraz doczytałm obsypujemy-a to chyba róznica. Nakładam łyżką, długo czekam, az beda na max przypieczone, wstrzymuję oddech i usiłuję odwrócić. Chyba wole pasztety. Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, po prostu wychodzą, chociaż czasami jak dam za dużo mokrych składników, to faktycznie są trudności, wtedy dodaję łyżkę suchej manny (względnie bułki tartej) i zostawiam, żeby wsiąknęła nadmiar wody. No i dokładnie jak piszesz, o obtaczaniu nie ma mowy, ja je tylko posypuję lekko.

      Usuń
  5. te kotleciki są po prostu przepyszne:) nie wiedziałam że lubię kasze jaglaną:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja też nie wiedziałam :) Nie pamiętam jej z dzieciństwa, więc chyba jadłam ją pierwszy raz właśnie teraz :)

      Usuń
  6. wczoraj próbowałam wersje z brokułami, a dziś z pieczarkami, tak mi ta kasza posmakowała:) ale jak na razie jestem większa fanką tych brokułowych, może po prostu dlatego, że uwielbiam brokuły a w połączeniu z tą kaszą są pyszniaste:) dziękuje ci za ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy można do tego przepisu wykorzystać kaszę jęczmienną? Mam zgromadzone zapasy i za nic w świecie ich nie wykorzystam. Zastanawiam się, czy w takiej wersji kotleciki również byłyby dobre?

    A poza tym jestem pod wrażeniem Pani bloga - każdy wpis doprecyzowany w najmniejszym szczególe. Piękne opisy i super dział z przepisami! Zaglądam do Pani codziennie i wypróbowuję coraz to nowsze potrawy.
    Nie omieszkałam polecić Pani bloga w swoim nowym wpisie nt. diety 1000 kalorii - mam nadzieję, że nie ma mi Pani za złe :))

    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisz pisz, nie mam nic przeciwko. Kaszę jęczmienną możesz dać, ale dodaj surowe jajko do tego, żeby się skleiło, bo ona jest dość sypka, a jaglana klejąca.

      Usuń
    2. Niestety za nic nie składniki mi się nie chciały skleić - pomimo dodania nawet 2 jajek. Być może zrobiłam coś nie tak, albo za słabo odsączyłam ogórki. Popracuję jeszcze nad nimi :)

      Usuń
  8. Ja zrobiłam dzisiaj niebo w gębie i wyszły mi idealnie super kotleciki ;)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Podpowie ktoś jak z takich kotlecików stworzyć zestaw obiadowy? Kasza i warzywa są i co do tego? Same kotlety jeść na obiad trochę dziwnie? Z ziemniakami, ryżem albo surówką a może z jakimś sosikiem warzywnym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam jeszcze ale to co zaproponowałaś sama czyli jakiś sos i surówka pasuje do nich

      Usuń
    2. No sama sobie odpowiedziałaś. Surówek masz pod dostatkiem do wyboru, to samo z sosami.

      Usuń
  10. Cudowny przepis, były przepyszne ;)
    Uwielbiam Pani blog, daje mi masę inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja obsypię sobie gomasio zamiast bułki, a co :p Pani Magdo, jestem z Pani blogiem już 3 lata jak nie dłużej i nie ważne czy chcę dietetycznie, czy niedietetycznie - ja inaczej już nie umiem gotować, jak tylko z tych przepisów ;)

    OdpowiedzUsuń