logo

logo

poniedziałek, 15 października 2012

Ptysie z kremem malinowym

 

Składniki na ciasto:
woda (250ml)
mąka (100g)
2 jajka (120g)
masło (10g)
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Składniki na krem:
serek biały President 0% (350g)
cukier waniliowy (15g)
1 galaretka malinowa
woda (250ml)

 

Przygotowanie:
Wodę i masło gotujemy na małym ogniu, następnie wsypujemy mąkę z proszkiem do pieczenia i energicznie mieszamy, aż masa będzie odstawać od brzegów garnka. Po przestudzeniu wmiksowujemy surowe jajka. Masę nakładamy do tutki i wyciskamy małe ptysie. Jeśli nie macie tutki, to zwilżoną dłonią formujemy kulki wielkości dużego orzecha włoskiego. Układamy na blaszce na papierze do pieczenia. Między ptysiami zachowujemy odległość ok. 3cm. Pieczemy w temperaturze 180st., można na termoobiegu ok. 15-20 minut, aż do uzyskania rumianego koloru. Mają być suche na zewnątrz i sprawiać wrażenie lekkich i pustych w środku. Ptysie kroimy wzdłuż i usuwamy ewentualnie mokre środki. Z podanych proporcji wychodzi 25szt.

Przygotowujemy krem. W gorącej wodzie rozpuszczamy galaretkę malinową i cukier waniliowy, po przestudzeniu miksujemy blenderem razem z serkiem na gładką masę. Zostawiamy do całkowitego zastygnięcia. Następnie masę nakładamy do tutki i wyciskamy do ptysiów. 





Przyznaję się do użycia odrobiny czerwonego barwnika spożywczego do masy, bo moje dziecko stwierdziło, że ta masa jakaś taka mało malinowa z koloru, więc wasze będą blado-różowe. Barwniki spożywcze kupiłam kiedyś hurtowo w ilości kilkunastu kolorów w sklepie ze zdrową żywnością.

Oczywiście krem malinowy, to tylko propozycja, galaretek pod dostatkiem, więc zachęcam do innych smaków, na pewno będą równie pyszne. 




 


Wartość energetyczna całego ciasta na ptysie – 600kcal

Wartość energetyczna kremu malinowego – 505kcal

Wartość energetyczna 1 ptysia z kremem malinowym – 45kcal 




14 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. No co ja Ci mogę poradzić... no rób :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Mam plan jeszcze na krem budyniowy, jaki znam przez całe życie, ale póki co poszło to na deser :) Na prośbę moich malinowych dzieci :)

      Usuń
  3. Nawet nie wiesz jak bardzo mam teraz ochotę na takie ptysie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domyślam się, bo wiem jak one smakują :D

      Usuń
  4. Jeśli chodzi o ten serek biały z President to nie serek a twaróg delikatny 0%?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, twaróg, nie zwróciłam uwagi na ten szczegół :)

      Usuń
    2. Ja nie rozumie czemu we wszystkich przepisach na ciasta ptysiowe jest napisane ,że trzeba piec na ohydnej margarynie,której i tak nie używam albo na maśle ale masło ma dużo tłuszczu i cholesterol a ja piekę na oleju i ciasto super wychodzi :)

      Usuń
    3. A wiesz, że też nie wiem, babcia tak piekła to i ja tak piekę :) Na oleju nie próbowałam. Ale i tak znacznie ograniczyłam masło/margarynę w tym przepisie, bo normalnie to z pół kostki szło! Masakra...

      Usuń
  5. Witam, male pytanko... ne mieszkam w polsce i patrze w necie ten serek president to normalny twarog-serek bialy bez tluszczowy tak? Bo ja Mam w domu ale zwykly twarog poltlusty ktory dostalam z polski bo jak pytalam mame czy jest beztluszczowy w pl to mowi ze nie hehe mysle ze poltlusty nie jest az tak kaloryczny moge him zastapic czy masz moze inne pomysly ? Ja mam tutaj takie serki typu niemiecki quark to jest serek podobny do twargu w smaku tylko bez grudek i bardzo gesty... bede wdzieczna za info pozdrqwiam i swietny blog!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten jest bez grudek, taki jak kanapkowy Hochland, tylko 0%. Gładki i delikatny.

      Usuń
  6. witam,wczoraj wypróbowałam przepis na ptysie,niestety były surowe w srodku,trzymałam je wpiekarniku dwa razy dłuzej niz w przepisie,nie pomogło,niewiem dlaczego tak się stało,ale znajduje plus całej sytuacji,nie jadłam ciastek,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. witam , czy galaretkę można zastąpić twarożkiem President 0% i czy wtedy należy dodać żelatynę oraz jak wyjdzię to z kaloriami ???

    OdpowiedzUsuń