logo

logo

poniedziałek, 29 października 2012

Zupa krem marchewkowa z zielonym groszkiem





Składniki (na garnek 2,5l):
marchewka (1kg)
ziemniaki (200g)
½ puszki zielonego groszku (100g)
1 domowa kostka warzywna
przyprawy (sól, pieprz, curry, imbir, chili, papryka słodka)

Przepis na domową kostkę warzywną tutaj.




Przygotowanie:
Ziemniaki i marchewki obieramy i kroimy na dowolne kawałki. Gotujemy w wodzie z domową kostką warzywną do miękkości. Następnie blenderem lub w kielichu do koktajli miksujemy wszystko na gładki krem. Zupę przyprawiamy solą, pieprzem, imbirem, jak kto lubi. Na koniec dodajemy groszek konserwowy.
 

Wartość energetyczna całej zupy marchewkowej – 515kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/5 zupy) – 105kcal




12 komentarzy:

  1. ile Pani bierze wody?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prawej stronie masz w przepisach dział ZUPY. Tam na wstępie napisałam wszystkie wskazówki do zup ogółem, dlatego w takiej zupie nie ma ile wody, bo tam jest. Przepis na 2l wody + warzywa do środka, w sumie ok. 2,5l zupy.

      Usuń
  2. ugotowałam wersję neutralną,dziś do części dodam curry (uwielbiam),jutro zioła prowansalskie a pojutrze może przyprawy indyjsie i bedę miała za kazdym razem trochę inną zupkę
    pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego nie pisze o przyprawach jakie dawać. Każdy musi kombinować sam, wtedy po pierwsze się uczy, a po drugie rusza wyobraźnię. Można poszaleć :)

      Usuń
  3. wczoraj zrobiłam wersję z kalafiorem zamiast marchewki,posypałam zieloną pietruszką i tez wyszło pyszne, polecam też do drugich dań zastępowanie ziemniaków tłuczonym kalafiorem np.z koperkiem (kiedyś zaproponowała mi to dietetyczka i uwazam to za fajne urozmaicenie)
    beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym puree kalafiorowym mnie zaintrygowałaś. Jak tylko kupię dzisiaj lub jutro to będzie :)

      Usuń
  4. sprubój,tylko nie mozna go za bardzo rozgotować bo po utłuczeniu będzie papka,ja gotuję najczęściej z solą jak ziemniaki,czasem z curry bo gdybym mogła dodawałabym je do wszystkiego
    beata

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobra zupka- trochę przypomina mi smakiem zupki które gotuje dla mojej półrocznej córeczki. I o dziwo miałam po niej uczucie przejedzenia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dzieci wprost przepadają za nią!

      Usuń
  6. Zupa pyyyycha! Myslalam, ze bedzie slodka i mdla, ale przez to, ze ma duzo przypraw jest wspaniala. Dla doroslych wiecej chilli ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zupka właśnie się gotuje. Już nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zupę zrobiłam bez groszku natomiast z ryżem.Wiem, że to zwiększa kaloryczność jednak w moim przypadku nie interesuje mnie odchudzanie, a jedynie zdrowy styl życia i urozmaicenie tego co jemy. Generalnie chcę jeszcze "powiedzieć", że jestem pod wielkim wrażeniem. Wszystko co można znaleźć na blogu jest jasne i wyraźne beż większego wywyższania.Również czuję się zmotywowana do robienia innym rzeczy, które sprawiają mi przyjemność a nie jak dotychczas że niby nie mam czasu. Jak widać po "Naszej Madzi" że doba może mieć 48h.
    Pozdrawiam Viki

    OdpowiedzUsuń