logo

logo

wtorek, 27 listopada 2012

Dip jogurtowy z ziołami





Składniki:
jogurt naturalny (200g)
suszone zioła
przyprawy (sól, pieprz, zioła prowansalskie, tymianek, oregano, cząber, bazylia, majeranek)








Przygotowanie:
Jogurt doprawiamy do smaku, zwykle solą, vegetą, jeśli ktoś lubi ostrzejszy to chili. Dodajemy dowolne zioła, suszoną bazylię, oregano, zioła prowansalskie. Jest to bardzo lekki i zdrowy sos zastępujący ciężkie majonezowe dodatki do frytek czy pizzy.




Wartość energetyczna całego dipu jogurtowego z ziołami - 130kcal

Wartość energetyczna na 100g - 65kcal/100g

Wartość energetyczna 1 łyżki dipu – 15kcal

Wartość energetyczna 1 łyżki dipu na bazie majonezu – 115kcal




5 komentarzy:

  1. Uzywasz moze jogurtu naturalnego 0% czy tego z wieksza iloscia tluszczow?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy, zawsze normalne pełnowartościowe jogurty. To się tyczy całego nabiału do codziennego spożycia. Jedynie w ciastach i słodkościach używam serków 0%, bo to i tak coś ponad normę w ciągu dnia, więc wtedy już nie patrzę, że ma mi dostarczać wszystkim niezbędnych składników. Dostarczam je w posiłkach typu śniadanie, obiad kolacja, a ciasto dietetyczne to coś dodatkowego.

      Usuń
  2. Kiedyś koleżanka poleciła mi fajny sposób na wyciągniecie pełni smaku i aromatu z ziół. Zawsze go używam przygotowując różnego rodzaju ziołowe sosy czy dipy. Myślę, że sprawdziłby się również w tym przypadku. Chociaż opiera się na odrobinie cukru.

    Do mieszanki wybranych ziół dodajemy cukier - dosłownie na koniec łyżeczki, zalewamy odrobiną wrzątku, tylko żeby 'związać' zioła. Mieszamy i na koniec dodajemy jogurt, ketchup, passatę pomidorową - co kto lubi. :-)

    Polecam wypróbować, ta odrobina cukru, może nieco zwiększy kaloryczność, ale warto. :-)

    Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle cukru to prawie jak brak cukru :)

      Usuń