logo

logo

piątek, 16 listopada 2012

Dyniowe ciasto cynamonowe z jabłkami

 
 
 
 
Składniki:
4 jajka (240g)
cukier (50g)
mąka (100g)
mus dyniowy (300g)
1-2 łyżeczki cynamonu
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 jabłko (150g)

 
 
 
 
Przygotowanie:
Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę. Dodajemy cukier i kolejno żółtka ciągle miksując. Powoli dodajemy mus dyniowy wymieszany z cynamonem i miksujemy do uzyskania jednolitego koloru. Na koniec dodajemy mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia i delikatnie mieszamy łyżką. Nie używamy miksera, żeby nie stracić puszystości ciasta. Foremkę o wymiarach 15cmx30cm wykładamy papierem do pieczenia i przekładamy do niej ciasto. Na końcu wtykamy w ciasto obrane i pokrojone cząstki jabłka. Pieczemy w temperaturze 180st. ok. 50 minut, aż ciasto się przyrumieni i w środku nie będzie mokre. Po upływie czasu wyciągamy i studzimy. Z podanych proporcji wychodzi 12 porcji.




Wartość energetyczna całego ciasta dyniowego z jabłkiem – 1015kcal

Wartość energetyczna 1 kawałka – 85kcal 
 
 
 

18 komentarzy:

  1. Upiekłam i było smakowite :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, to bardzo mnie to cieszy :)

      Usuń
    2. Upiekłam ciasto rewelacyjne, puszyste, mięciutkie, nawet biszkopty nie wychodzą takie. A może dodać musu do zwykłego ciasta biszkoptowego, co Pani o tym sądzi?

      Usuń
    3. Tu ogólnie podstawą jest biszkopt. Jak nie dodasz przyprawy do piernika, to wyjdzie jak biszkopt. Zastosowanie musu dyniowego czy marchewkowego bardzo mi pasuje i zamierzam coś pokombinować w przyszłości. Ale ja uważam, że nawet dietetyczne ciasta w nadmiarze tuczą, to też nie mogę piec co dwa dni :)

      Usuń
  2. gdzie znajde przepis na mus dyniowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podbijam pytanie, czy mus dyniowy to surowa dynia zmiksowana czy ugotowana?

      Usuń
    2. Dynia ugotowana zmiksowana blenderem na mus.

      Usuń
    3. ZROBILAM MUS, UPIEKLAM CIACHO. PYCHOTA! CZY PROBOWALAS KIEDYS PASTERYZOWAC TAKI MUS?

      Usuń
    4. Nie, ja mrożę surową dynię i zimą sobie ją gotuję i robię świeży mus.

      Usuń
    5. Pasteryzować odradzam! Rok temu połowa słoiczków zepsuła mi się. Resztę zdążyłam zużyć. Wtym roku mroże porcje na jedno zużycie. Pozdrawiam. Beata

      Usuń
  3. przypomniało mi się jak robiłam naleśniki dyniowe, tu jest link http://smak-zdrowia.blogspot.com/2012/10/nalesniki-dyniowe-z-musem-jabkowym.html, tola

    OdpowiedzUsuń
  4. wczoraj zrobiłam wpis,ale chyba sie nie dodał.
    zrobiłam ciasto i mi nie wyszlo kompletnie.nawet nie moge powiedziec ze nie uroslo,bo z pieca wyszło mniejsze niż wsadziłam:)
    ale nie każdy ma chyba rękę do pieczenia ciast:)
    co nie zmienia faktu,że miałam w domu dynie i tata chciał ją wyrzucić!
    mówie nie! zajrze tutaj i szalenswto do późnej nocy..kosztem ćwiczeń!
    az mam wyrzuty sumienia.
    dziękuje pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. właśnie piekę to cudeńko pachnie bosko zobaczymy jak smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I znowu sobie przypomniałam, że to dobre było :) A dynie mam w domu, chyba z 10 sztuk :)

      Usuń
  6. Ja niestety muszę się przyłączyć do wpisu powyżej - mimo ogromnych nadziei i pięknego zapachu przed wsadzeniem do piekarnika wyszedł zakalec :( To było moje pierwsze doświadczenie z dynią, zraziłam się na zawsze. Nie polecam dla początkujących z dynią!
    Wszystkie inne przepisy za to polecam, bo od dawna stosuję i nie tylko wyglądam lepiej, ale i tak się czuję:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciacho pycha polecam

    OdpowiedzUsuń