logo

logo

wtorek, 13 listopada 2012

Kotlety mielone z dynią





Składniki:
2 piersi z kurczaka (500g)
1 jajko (60g)
2 cebula (50g)
dynia (500g)
przyprawy  (sól, pieprz biały)



 


Przygotowanie:
Dynię obieramy, trzemy na grubych oczkach i solimy. Zostawiamy, żeby puściła soki, po czym porządnie wyciskamy nadmiar wody. Surowe piersi z kurczaka mielimy,, dodajemy posiekaną cebulę i surowe jajko. Wszystko łączymy z odciśniętą dynią. Wszystko dokładnie mieszamy, przyprawiamy. Zwilżoną dłonią formujemy kotlety i smażymy na małym ogniu pod przykryciem, można podlać odrobiną wody, wtedy wychodzą wyjątkowo delikatne. Z podanych proporcji wychodzi 15szt. 




Wartość energetyczna całego mięsa na kotlety z dynią – 745kcal

Wartość energetyczna 1 kotleta z dynią – 50kcal 





7 komentarzy:

  1. Jak zawsze apetycznie :) Czy Pracujesz zawodowo? Czy Twoja doba jakos się rozciaga, dwoje dzieci, blog, i jeszcze co chwile nowy przepis. Chylę nisko czoła, za te wszystkie inspiracje. Wczoraj robiłam kotlety z pieczarkami z kasza jaglaną. Ale za duzo pieprzu mi się sypnęło, ale i tak za chwile zzjam bo juz mam ssanie, a w pracy wszystko smakuje. Renata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pracuję zawodowo. Moja dobra zaczyna się o 4:30 a kończy o 23:00, może dlatego :) A ostatnio miałam wrażenie, że zaniedbuję blog, bo się zajęłam robótkami ręcznymi (uwielbiam robić na drutach, haftować i szydełkować w jesiennie popołudnia). Mały projekcik sobie wymyśliłam, lekko powiązany z blogiem, już niedługo będzie prezentacja tego nad czym teraz ślęczę :)

      Usuń
  2. Zrobiłam są smaczne. Pytałam mojego męża czy próbował te kotlety odpowiedział, że nie bo są surowe. Na razie sama zajadam się potrawami z Twoich przepisów. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te drugie połówki często marudzą z tego co piszecie :(

      Usuń
  3. Mój mąż jest zachwycony każdym Twoim przepisem tak jak ja. Codziennie korzystam z Twoich przepisów i polecam wszystkim moim bliskim. Podziwiam Cie i dziękuję za to, że dzielisz się z nami pysznymi przepisami

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój mąż jest zachwycony każdym Twoim przepisem tak jak ja. Codziennie korzystam z Twoich przepisów i polecam wszystkim moim bliskim. Podziwiam Cie i dziękuję za to, że dzielisz się z nami pysznymi przepisami

    OdpowiedzUsuń