logo

logo

środa, 21 listopada 2012

Puree kalafiorowe i brokułowe

Ciekawa propozycja jednej z czytelniczek, aż z ciekawości zrobiłam. Nie proponuję tego jako całkowite zastępstwo ziemniaków, ale smaczne urozmaicenie dietetycznych obiadków. Jest super pyszne, zarówno w wersji czysto kalafiorowej jak i mieszanej kalafiorowo-ziemniacznej. Korzystając z okazji spróbowałam też puree brokułowi-ziemniaczanego i też jest niezłe. Polecam kombinować. Wszystko gotujemy do miękkości i ubijamy tłuczkiem z jogurtem i przyprawami, jak standardowe puree ziemniaczane.





Składniki na puree kalafiorowe:
kalafior (200g)
1 łyżka jogurtu naturalnego (25g)
przyprawy (sól, pieprz)

Wartość energetyczna - 60kcal


 





Składniki na puree kalafiorowo-ziemniaczane: kalafior (100g)
ziemniaki (100g)
1 łyżka jogurtu naturalnego (25g)
przyprawy (sól, pieprz)

Wartość energetyczna - 115kcal





Składniki na puree brokułowi-ziemniaczane:
brokuł (100g)
ziemniaki (100g)
1 łyżka jogurtu naturalnego (25g)
przyprawy (sól, pieprz)

Wartość energetyczna - 120kcal




 


 


Składniki na puree ziemniaczane:
ziemniaki (200g)
1 łyżka jogurtu naturalnego (25g)
przyprawy  (sól, pieprz)

Wartość energetyczna - 170kcal






9 komentarzy:

  1. robiłam kiedyś wersję kalafior + ziemniak, muszę spróbowac z brokułem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. oo,widzę ,że posmakowało Ci cieszę się bardzo :)
    beata

    OdpowiedzUsuń
  3. to jeszcze raz ja,mi to puree zalecała dietetyczka przy zrzucaniu zbednych kg,w ogóle zachęcała do przegryzania kalafiora (surowego lub gotowanego )przy napadach głodu,poniweaż osobiście uwielbiam kalafiora to robię puree na wieele sposobów np.z curry lub z tymiankiem ,koperkiem,zielona pietruszką ,z gotowaną marchewką,odrobiną szpinaku możliwości jest naprawdę mnóstwo
    beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No możliwości są, że też nigdy na to nie wpadłam! Dzięki za nakierowanie mnie na dobry temat :)

      Usuń
  4. Ale ładna literówka Ci się zrobiła - "lalafior" masz. Nie zmieniaj, co? On się tak powinien nazywać właśnie. I jeszcze z "l" na końcu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lalafior jest po prostu mniej kaloryczny :) Polecam :)

      P.S. Te czujne polonistki :)

      Usuń
  5. Ja robiłam też z selera i było dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  6. dzisiaj zrobiłam puree z "lalafiora" i batatów, dodałam wszystkie możliwe zioła :)
    tola

    OdpowiedzUsuń