logo

logo

poniedziałek, 26 listopada 2012

Sałatka ziemniaczano-fasolowa





Składniki:
ziemniaki (500g)
fasola sucha (50g)
jogurt naturalny (50g)
pęczek szczypiorku
przyprawy  (sól, pieprz)



 




Przygotowanie:
Fasolę moczymy na noc, gotujemy do miękkości w osolonej wodzie. Ziemniaki gotujemy w mundurkach, następnie chłodzimy. Po schłodzeniu obieramy i kroimy w kostkę. Dodajemy ugotowaną fasolę, posiekany szczypiorek, jogurt i przyprawiamy. Wszystko dokładnie mieszamy.




Wartość energetyczna całej sałatki ziemniaczanej z fasolką – 600kcal


Wartość energetyczna 1 porcji (1/3 sałatki) – 200kcal 


11 komentarzy:

  1. tyle postow na raz z przepisami... rozpieszczasz nas! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ja tak mam, nazbiera mi się... Gotować to ja lubię, ale publikacje, to najchętniej był zleciła komuś :)

      Usuń
  2. Fajny, szybki, prosty pomysł na śniadanko do pracy. Renata

    OdpowiedzUsuń
  3. a próbowałaś może z fasolką z puszki? pytam, żeby wyeliminować długie gotowanie fasoli, bo jako zawsze mnie to zniechęca.... a tak, to jeszcze szybciej będzie z gotową puszką:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że można z puszki, będzie szybciej.

      Usuń
  4. Witam, ja tez planuję z gotową puszką, tylko zastanawiam się ile to będzie gram takiej "namoczonej" fasolki... czy możecie mi podpowiedzieć? Anka

    OdpowiedzUsuń
  5. Dodałam z puszki "na oko" no i mąż się dopadł do niej... ja zjadłam swoją porcyjkę (zaczynam dietę) a on zjadł resztę bardzo zachwalając :-) Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 50g suchej ma 175kcal, a 100g z puszki ma jakieś 80kcal, więc wychodzi na to, żeby kalorycznie było zbliżone to 200g z puszki.

      Usuń
  6. Zrobiona na przyjęcie zamiast kalorycznej z majonezem. Pycha :)
    JW

    OdpowiedzUsuń
  7. witam serdecznie....małe pytanko,bo się tak zastawiam,czy zamiast szczypiorku można dać natkę z pietruszki ?

    OdpowiedzUsuń