logo

logo

piątek, 16 listopada 2012

Ślimaczki musztardowe





Składniki:
mąka pełnoziarnista (200g)
woda (100)
drożdże (20g)
1 łyżeczka cukru (5g)
musztarda (50g)
przecier pomidorowy (50g)
przyprawy (sól, pieprz, papryka słodka, chili)

 



Przygotowanie:
W ciepłej wodzie rozpuszczamy drożdże i cukier. Dodajemy mąkę i wyrabiamy ciasto. Zostawiamy pod przykryciem do wyrośnięcia na ok. 45 minut. Następnie wyciągamy ciasto, wałkujemy na długi prostokąt (ok. 50cm), smarujemy musztardą wymieszaną z przecierem na całej powierzchni, posypujemy przyprawami i zawijamy ciasto w roladkę. Kroimy ciasto w małe ślimaczkowi talarki ok. 1-1,5cm grubości. Układamy na blaszce, na papierze do pieczenia i zostawiamy na 45 minut do wyrośnięcia. Pieczemy w temperaturze 200st. ok. 15 minut. Z podanych proporcji wychodzi 35szt. 




Wartość energetyczna całego ciasta na ślimaczki – 920kcal

Wartość energetyczna 1 ślimaczka – 25kcal 


8 komentarzy:

  1. Zrobiłam i wyszło pyszne. Będę je na pewno często robić na imprezy czy jako dodatek do zup :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie też myślałam o tym jako dodatku do zup, ciągle jeszcze nie opracowałam dietetycznego groszku ptysiowego, który oprócz smaku miałby wygląd i się łatwo robił. A to ma wygląd :)

      Usuń
  2. A czy zamiast przecieru można dodać koncentrat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie. Ja wiem, że są różnice w definicji, ale dla mnie to jedno i to samo w sumie.

      Usuń
  3. ... nie wiem czemu ale ciasto mimo iz mi wyroslo po upieczeniu bylo chrupkie i dosc twarde:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi nawet nie wyrosło... :( Zawsze mam problem z drożdżami i nic mi z nimi nie wychodzi. Kupuję mąkę - gdańskie młyny pełnoziarnista, orkiszowa - może inną mąkę trzeba kupić?

      Usuń
    2. Ładnie rośnie drożdżowe na mące pszennej. Każda inna to mniejszy stopień wyrastania, a orkiszowa mąka to podobno największa porażka w domowych warunkach (mówię o wyrastaniu, nie o smaku). Pełnoziarnista z Lubelli to ta, która ja używam. Jest to pszenna pełnoziarnista i jest w miarę zadowalająca jeśli chodzi o wyniki i ostateczny wygląd wypieków drożdżowych.

      Usuń