logo

logo

środa, 5 grudnia 2012

Penne z porem





Składniki:
makaron pełnoziarnisty (100g)
1 mały por (200g)
mleko (200g)
mąka pełnoziarnista (10g)
przyprawy 
(sól, pieprz)

 




Przygotowanie:
Por kroimy na cienkie paseczki, solimy i dusimy na patelni pod przykryciem, aż zmięknie. Do zimnego mleka wsypujemy 1 czubatą łyżeczkę mąki pełnoziarnistej i przyprawy, dokładnie mieszamy, żeby nie było grudek, po czym zalewamy mlekiem podduszone pory i podgrzewamy całość, żeby sos zgęstniał. Na końcu dodajemy ugotowany wcześniej makaron i przyprawiamy. Z podanych proporcji wychodzą 2 porcje.



Wartość energetyczna całego penne z porem – 525kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/2 potrawy) – 265kcal 


15 komentarzy:

  1. robilam dzisiaj na obiad - przepyszne ! mniam, mniam - szybkie, smaczne, pozywne no i tanie !:) dzięki Madzia !

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysl! :D
    Z checia wyprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Baaardzo smaczne, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zrobiłam dziś na obiad- pycha.Na pewno jeszcze będę robić. Pozdrawiam.MałgosiaM

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja je robię dzisiaj, ale do ryżu jaśminowego, uwielbiam ryż :)
    na pewno też będzie pycha !!!
    tola

    OdpowiedzUsuń
  6. nie spodziewałam się, że makaron z porem może byc tak fantastyczny!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dodałam pomidora i bazylii, ze świderkami pelnoziarnistmi od Lubelii, mlekiem sojowym i mąką żytnią typ 2000 jest niesamowity! właśnie wcinam, niebo w gębie! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobre. Ja dodałam do pora pokrojoną w kostkę cukinię i całość podałam z duszoną piersią z kurczaka wcześniej przyprawioną.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo podoba mi się ten przepis:)
    Jeżeli ugotuje się prędzej makaron obiad zrobiony jest w 5 minut, bardzo polecam:)
    Ja dodałam jeszcze pieczarki i wszystko wyszło baaardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja zagęszczam nie mąką a serkiem topionym, do tego szczypta gałki muszkatołowej, dodaje lekko ostrego posmaku- rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  11. a czy zamiast mleka może być śmietana? Nie lubie mleka...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, ale to będzie mniej dietetyczne, bo śmietana jest kaloryczna i tłusta.

      Usuń
  12. pyyyyyyychaaaa;-) dziekuje Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  13. Madzia, a może teraz coś z truskawkami? ja ostatnio katuję makaron z serem i truskawkami właśnie :) ja akurat nie mam problemu z liczeniem kcal, ale może inni się skuszą i przypomną sobie jakie to pyszne,a wersja light prościutka przecież do zrobienia ;) Czasem zapominamy o tych prostych, pysznych daniach :) Pozdrawiam, Anka

    OdpowiedzUsuń