logo

logo

niedziela, 2 grudnia 2012

Zupa ogórkowa



Składniki (na garnek 2,5l):
ziemniaki (300g)
ogórki kiszone (300g)
2 duże cebule (200g)
jogurt naturalny (250g)
1 domowa kostka warzywna
przyprawy
(sól, pieprz, majeranek)


Przepis na domową kostkę warzywną tutaj.


 

Przygotowanie:
Ziemniaki obieramy, kroimy w kostkę i gotujemy w wodzie z domową kostką warzywną. Cebulę kroimy w kosteczkę, ogórki kiszone trzemy na tarce i podsmażamy razem z cebulą i przyprawami na patelni. Następnie wrzucamy warzywa do ugotowanych ziemniaków i doprawiamy. Zabielamy jogurtem, najlepiej na talerzu tuż przed podaniem.



Wartość energetyczna całej zupy ogórkowej – 500kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/5 zupy) – 100kcal 


16 komentarzy:

  1. ogórkowa moja ulubiona zupa :) w naszym domu jemy ją z ryżem, ale muszę spróbować z ziemniakami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to ja z ryżem wypróbuję, bo nie jadłam nigdy :)

      Usuń
    2. Jak robię ogórkową, to daję 2-3 ziemniaki i trochę ryżu. Taka mi smakuje najbardziej. I do tego duuużo koperku!

      Usuń
    3. Inna wersja, to zapiszę i zrobię :) Muszę stwierdzić, że nie robiłam ogórkowej nigdy, bo mąż twierdził, że nie lubi. Teraz zjadł i powiedział, że pycha, więc będzie częściej!

      Usuń
  2. Ymmm ogorkowa pyyyszna ;) dodalam jeszcze wody ogorkowej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Halo:))
    Miałam sie chwalic kg w dół,ale jestem przed..tymi..dniami kurcze kontrola mi nie idzie,nie wchodze nawet na wage mieszam słodkie,ostre, kwaśnie, niewiem co sie dzieje ;/ Chce mi sie tej ogórkowej i dzis ja zrobie chociaz kalori mało.Pozdrawiam:) wdepne jak forma wróci na normalny obieg bo toż to szok ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Super blog! Pewnie nie odkryję Ameryki ale podszepnę Ci, że kalarepka jest świetnym zamiennikiem ziemniaka w zupach :) Do ogórkowej extra!
    Będę stałą bywalczynią. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam fazę na kalarepkę, ale w sumie teraz zapomniałam o niej. Dobrze, że przypomniałaś :)

      Usuń
  5. Zrobiłam pół na pół z ziemniakami i kalarepką, dołożyłam świeży koperek (extra) - oczywiście na domowej kostce. Zjadłam pół gara. A co! I tak dobowa porcja moich kalorii nie przekroczyła 500 :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, bardzo ciekawe przepisy, proszę Cie jednak o poradę. mianowicie muszę "odchudzić" mojego małżonka i jak jego zapytałam z czego nie zrezygnuje to powiedział że z rosołu i tu zaczynają się schody. czy taki domowy rosół na skrzydle indyczym jest zdrowy oraz czym ewentualnie zastąpić??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha ha dobrze rozumiem twojego męża bo sama uwielbiam rosół i za żadne skarby z niego nie zrezygnuje.Teraz z tą dietą bywa różnie ale powiem ci że podczas diety jadłam raz w tygodniu rosół i wcale mi nie zaszkodził.Odchudzał się ze mną mąż i też mimo rosołu schudł.Poza tym na indyku go robisz to napewno nie jest mega kaloryczny.Ale jeśli chcesz chudszy rosół to szukaj na stronie rewolucje na talerzu,tam podają chudszą wersje.Jeśli nie znajdziesz to pisz ja ci podam.

      Usuń
    2. A ja nie rozumiem, bo rosołu nigdy nie robimy, bo my z mężem nie lubimy, a dzieci jak nie ma to po prostu nie jedzą :P Zatem posłuchaj lepiej rady powyżej :)

      Usuń
  7. hihi :) dziękuje, od razu mi lżej. stronkę znalazłam, mam przepis i będę próbować metodą prób i błędów. ostatnio podałam z kaszą jaglaną i wszystkim smakowało

    OdpowiedzUsuń
  8. ile by miałą taka ogórkowa tylko że na kurczaku?

    OdpowiedzUsuń
  9. tyle samo plus kalorie z kurczaka...

    OdpowiedzUsuń