logo

logo

czwartek, 17 stycznia 2013

Filet rybny w porach w sosie cytrynowo-imbirowym





Składniki:
2 filety rybne (200g)
1 por (200g)
2 duże marchewki (200g)
jogurt naturalny (100g)
sok z ½ cytryny
½ łyżeczki imbiru
przyprawy (sól, pieprz, imbir)


 


Przygotowanie:
Filety rybne dzielimy na pół, każdą z 4 części solimy i smażymy na patelni bez tłuszczu, najlepiej pod przykryciem, żeby rybka była soczysta.
Pora kroimy w paseczki, marchewkę trzemy na tarce na grubych oczkach. Warzywa podsmażamy z przyprawami pod przykryciem, aż zmiękną. Jak przestygną dodajemy sok z cytryny, sproszkowany lub świeży imbir i jogurt naturalny. Wszystko dokładnie mieszamy i dodajemy do usmażonych filetów. To danie można serwować na ciepło jak i na zimno w wersji rybka pod pierzynką z pora. Z podanych proporcji wychodzą 4 porcje (50g ryby z ¼ warzyw). 




Wartość energetyczna ryby (np. morszczuk, dorsz) – 180kcal

Wartość energetyczna całych warzyw w sosie jogurtowym – 145kcal

Wartość energetyczna 1 porcji ryby z warzywami (50g fileta i ¼ warzyw) – 80kcal 


13 komentarzy:

  1. Przepis świetny!:D Warzywa świetnie komponują się z rybką.Bym nie pomyślała, że można taki zwykły jogurt naturalny w takim przepisie wykorzystać. Polecam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu szalejesz widzę w kuchni :) Przepis za przepisem :)

      Usuń
  2. Właśnie po raz pierwszy zrobiłam rybkę z Pani przepisu :) Wspaniała. Od dziś zaczynam z rodziną zdrowo i rozsądnie jeść. Dziękuje Pani Magdo. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też wczoraj robiłam, tylko że warzywa z tego przepisu, wyszło z tego fajne danie, zapomniałam tylko dodać cytryny i jogurtu i marchewkę pocięłam w kosteczkę, zamiast w paski, ale naprawdę pycha ;)
    tola

    OdpowiedzUsuń
  4. A warzywa podsmażamy też bez dodatku tłuszczu? Można podlać je wodą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, polecam post dietetyczne rady kulinarne, tam wszystko w tym temacie.

      Usuń
    2. Dziękuję, nie zauważyłam, że istnieje taki post ;)

      Usuń
  5. Zaczynam od tego przepisu moją przygodę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Same kobiety gotuja? Czuje sie zdyskriminowany jak rodzynek:\

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam ! Świetna strona o zdrowym jedzeniu :) aż moje oczy się cieszą jak widzą zdrową kuchnię ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. rybka pyszna!:) a ta marchewka i por doskonale komponują się z rybką:)

    OdpowiedzUsuń