logo

logo

niedziela, 20 stycznia 2013

Frittata z porem i zielonym groszkiem





Składniki:
por (50g)
zielony groszek (50g)
1 jajko (60g)
przyprawy (sól, pieprz, przyprawa do potraw z jajek)


 





Przygotowanie:
Por kroimy w paseczki, podsmażamy z przyprawami, aż będzie miękki. Do miski wbijamy jajko, porządnie je roztrzepujemy, wrzucamy przestudzonego pora i groszek. Masę jajeczną wylewamy na rozgrzaną patelnię i smażymy od przykryciem na małym ogniu, aż jajka się zetną. Polecam użyć małej patelni, frittata będzie wyższa, ale się nie rozleci (groszek nie ma mocy wiążącej i po prostu przy zbyt płaskiej będzie odpadać).



Wartość energetyczna całej frittaty – 140kcal 



 

16 komentarzy:

  1. uwielbiam takie frittaty :) pycha wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nie robiłm i nie jadłam i nie widziłam :) frittaty, ale wiem,ze to juz nie długo :) Renata

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobione i zjedzone! polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmmm... wydawało mi się, że nie gotuję najgorzej, ale teraz to już sama nie wiem, bo taki zdaje się prosty przepis a... frittata mi nie wyszła :( Przede wszystkim za żadne skarby nie dała się oderwać od patelni. Mimo teflonu i mimo, że dałam odrobinę oleju. Mam złą patelnię? Jak to zrobiłaś, że wyszła Ci taka biaława z góry? Jakby była z samego białka. Moja była koloru jajecznicy i smakowała jakoś dziwnie :"( Co zrobiłam nie tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tych jajek nie ubijam, one są tylko rozbełtane widelcem, trzepaczką, więc są miejsca czystego białka, stąd to białe. A czemu przywarła - możliwe, że patelnia.

      Usuń
  5. Razem z mizerią z cukinii udała się świetnie i smakowała jeszcze lepiej.
    Dzięki za przepisy.
    Zamierzamy żoneczką zaglądać na bloga codziennie i korzystać z pomysłów.

    OdpowiedzUsuń
  6. zrobilam dzis (z porem, groszkiem i marchewka) po raz pierwszy fritatte. Zadna ze mnie kucharka, dopiero zaczynam swoja kulinarna przygode... Ale wyszla b e z b l e d n i e i oblednie! Dzieki za przepis, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, frittata jest rewelacyjna, dla mnie bardziej spójna niż pieczarkowa ,nawet fajnie się przewraca, ale nie mogę się doliczyć jak wyszło Pani te 140 kcal? Chyba sam groszek tyle ma? Nie wiem jak to policzyć..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajko 1szt=90kcal, groszek konserwowy ma 65kcal/100g, więc tu 50g=33kcal, do tego por ma 24kcal/100g, tu 50g=12kcal, czyli całość 135kcal, w zaokrągleniu 140kcal (mam dwa źródła, raz że por ma 24kcal, raz 36kcal, dlatego zaokrąglam w górę).

      Usuń
  8. Świetny przepis, świetny blog. Stopniowo testuję Pani przepisy ;) Zapraszam na chilicake.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam, zjadłam i polecam :) Wyśmienite danie - zamiast groszku konserwowego użyłam groszku mrożonego, który podsmażał się razem z porem.
    Gratuluję i dziękuję za bloga :) Czytam go i podziwiam od kilku tygodni i stopniowo wprowadzam w życie porady i przepisy, którymi Pani się z nami dzieli.
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  10. Tez robiłam, wyszła doskonała. bardzo fajne porady można tu poczytać. Polecam też wygrzebaną w sieci super stronę z poradami i przepisami na dietetyczne gotowanie. Często tu zaglądam https://www.facebook.com/AllevoJedzIChudnij/app_387030424731412

    OdpowiedzUsuń
  11. Super przepis :-) mam jedno pytanie: czy jest jakis sposób żeby zrezygnowac z oleju czy masła? Czy to konieczne? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytam któryś raz powyższe pytanie i nie rozumiem... Przecież w przepisie nie ma masła, oleju ani żadnego innego tłuszczu...???

      Usuń
    2. W tym przepisie nie ma oleju i masła, więc też nie wiem o co chodzi, może to pytanie ogólne?

      Usuń