logo

logo

piątek, 4 stycznia 2013

Krakersy serowe




Składniki:
masło (50g)
żółty ser (50g)
mąka (125g)
jogurt naturalny (100ml)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
½ łyżeczki słodkiej papryki
½ łyżeczki soli
przyprawy do posypania (chili, zioła suszone, kminek. przyprawa do ziemniaków, przyprawa meksykańska)
jajko do smarowania (opcjonalnie)


 

Przygotowanie:
Żółty ser trzemy na tarce na małych oczkach. Dodajemy posiekane miękkie masło i jogurt. Zagniatamy ciasto tak długo, aż będzie jednolite, bez widocznych grudek masła. Dodajemy pozostałe składniki i wyrabiamy. Ciasto wkładamy do lodówki na ok. 2 godziny. Po wyciągnięciu wałkujemy na ok. 4-5mm, wykrawamy foremką małe krakersy i układamy na papierze do pieczenia. Smarujemy jajkiem i posypujemy przyprawami według uznania. Pieczemy w temperaturze 180st. ok. 8-10 minut, aż się przyrumienią. Z podanych proporcji wychodzi 100szt krakersów. 




Wartość energetyczna całego ciasta na krakersy – 1050kcal

Wartość energetyczna 1 krakersa – 10kcal 



5 komentarzy:

  1. ja robie w trochę inny sposób, i to zdecydowanie najlepsze słone chrupacze. maja jeden minus, uzalezniają ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ja tylko imprezowo, już ja wiem jak to wciąga :)

      Usuń
  2. Jakiego sera użyłaś? Lepiej, żeby był miękki czy twardy?

    OdpowiedzUsuń
  3. Porcja chyba na imprezę jednoosobową. Albo nie umiesz liczyć, albo twoje ciasteczka mają wielkość centymetra. Mi z tej porcji wyszło 40szt, takich kółeczek o średnicy 3cm. Ponieważ rozwałkowałam zgodnie z zaleceniem na 4mm ciastka wyszły grube, długo się piekły i niektóre mają w środku tłuste kulki z sera. Smak jest dosyć ciekawy, może gdyby rozwałkować je cieniej to efekt byłby lepszy. W każdym razie ja raczej eksperymentować więcej nie zamierzam i niestety zniechęciłam się do Twoich przepisów.

    OdpowiedzUsuń