logo

logo

piątek, 25 stycznia 2013

Penne z pieczarkami i marchewką



Składniki:
makaron pełnoziarnisty suchy (100g)
2 marchewki (200g)
seler (200g)
pieczarki (150g)
1 duża cebula (100g)
jogurt naturalny (100ml)
przyprawy (sól, pieprz)






Przygotowanie:
Marchewki i seler trzemy na tarce na grubych oczkach. Warzywa gotujemy w osolonej wodzie do miękkości, następnie odcedzamy i zostawiamy do przestygnięcia. Cebulę kroimy w kostkę, pieczarki w plasterki i podsmażamy na patelni, aż puszczą soki i będą miękkie. Dodajemy do warzyw i mieszamy z jogurtem naturalnym. Dla pewności, żeby nam się jogurt nie zwarzył dodajemy go do przestudzonych warzyw. Na końcu wrzucamy ugotowany makaron. Całość mieszamy i podgrzewamy.





Wartość energetyczna całego penne z pieczarkami i marchewką – 570kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/2 makaronu) - 285kcal




8 komentarzy:

  1. Dzisiaj zrobiłam te potrawę na obiad, tylko makaron wstążki pełnoziarniste dałam i paprykę ostrą , było pycha !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, ja już myślę nad innym zestawem do makaronu :)

      Usuń
  2. A czy nie zwazy sie jogurt, ktory podgrzejemy juz pozniej? U mnie zawsze sie wazy...Co robie nie tak? Masz jakies pomysly?
    AAA i uwielbiam Twoj blog! Bede napewno glosowac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jogurt daję zawsze do zimnych warzyw i potem podgrzewam drugi raz, nie hartuje, bo i tak mi się warzył. Dłużej co prawda to trwa, ale mam pewność, że będzie ok. Nigdy też nie podgrzewam do granic możliwości, do wrzenia. Tylko, żeby ciepłe było, bo przy długim podgrzewaniu też się warzy.

      Usuń
  3. Danie jest przepyszne, łatwe w wykonaniu i na pewno będę do niego wracać ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak robię dwie porcje to 100 g makaronu a reszta składników bez zmian, czy też razy dwa?

    OdpowiedzUsuń