logo

logo

środa, 9 stycznia 2013

Ryż z kukurydzą





Składniki:
1 woreczek ryżu (100g)
kukurydza z puszki (100g)
1 duża cebula (100g)
przyprawy (sól, pieprz)

 






Przygotowanie:
Ryż gotujemy. Cebulę kroimy w kosteczkę i podsmażamy do miękkości z przyprawami. Wszystko mieszamy z kukurydzą i doprawiamy. Przepis łatwy i jeden z moich ulubionych, czasem warto urozmaicić sobie zwykły suchy ryż, a kukurydza zdecydowanie tu pasuje.




Wartość energetyczna całego ryżu z kukurydzą – 455kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/4 ryżu) – 115kcal



 

16 komentarzy:

  1. Uwielbiam ten ryż! Zwłaszcza, gdy kukurydza jest słodziutka. Już nawet nie pamiętam, kiedy ostatnio ją jadłam. Dziękuję za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to na studiach jadłam cały czas i też zapomniałam ostatnio, że to dobre :)

      Usuń
  2. zamiast kukurydzy dodaję groszek - też świetnie smakuje - pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma to jak ryż z jabłkami i cynamonem.Ale czasem warto poeksperymentować.

    OdpowiedzUsuń
  4. a czym doprawiamy taki ryż z kukurydzą?

    OdpowiedzUsuń
  5. No i proste i genialne. Czyta Pani w moich myślach :) właśnie mam zamiar zrobić sobie sałatkę warzywną w wersji light i zostanie mi kukurydzy z puchy i zastanawiałam się co z nią zrobić :) i juz wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. proponuje dodać trochę tuńczyka i wyjdzie moja ulubiona sałatka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jadłam chyba, wypróbuję ;) I będzie sałatka!

      Usuń
  7. Witam. Skoro woreczek ryżu ma 360 kcal a 200g kukurydzy 170 kcal to już daje 530 kcal, a Pani podaje, że całość ma 455 kcal. Może się myle, ale proszę o potwierdzenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na moim ryżu napisane 350kcal, na kukurydzy 74kcal/100g, do tego cebula 24 i wyszło mi 448kcal. Pomyłkowo wpisałam 200g kukurydzy zamiast 100g, więc poprawiam.

      Usuń
  8. Dziękuje i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dokładnie. Proponuję dodać tuńczyka w sosie własnym i łyżeczkę majonezu light - pyszna sałatka. <3

    OdpowiedzUsuń
  10. albo kuraka i mamy całe danie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja dodaję jeszcze do tego tuńczyka. Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, Twoją stronę odkryłam już jakiś czas temu, ale dopiero od miesiąca korzystam z niej na bieżąco. Fajne pomysły na jedzonko... nie są kosztowne, a za to smaczne, oryginalne, a co najważniejsze zdrowe.

    OdpowiedzUsuń