logo

logo

środa, 9 stycznia 2013

Zupa kukurydziana





Składniki (na garnek 2,5l):
ziemniaki (300g)
1 puszka kukurydzy (200g)
1 domowa kostka warzywna
przyprawy (sól, pieprz, kurkuma, kardamon)



Przepis na domową kostkę warzywną tutaj.
 




Przygotowanie:
Ziemniaki obieramy, kroimy na mniejsze kawałki i gotujemy w wodzie z domową kostką warzywną. Jak będą miękkie dodajemy kukurydzę i jeszcze gotujemy kilka minut. Po przestygnięciu miksujemy całość blenderem na krem i przyprawiamy (polecam kurkumę dla wzmocnienia koloru zupy). Zupa jest gęsta, pożywna i słodkawa.




Wartość energetyczna całej zupy kukurydzianej – 460kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/5 zupy) – 95kcal 






26 komentarzy:

  1. uwielbiam kukurydze ;) wiec pewnie by mi smakowalo

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste i na pewno smaczne!Tego nam trzeba.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolory ciesza oko:) Pyszna musi byc ta zupa... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli mój pięciolatek zjadł na jeden posiłek z dokładną ok. 750ml, to mówi to samo za siebie :)

      Usuń
  4. Zrobiłam ! tylko dodałam ok. 150 g. kalafiowa wyszła REWELACYJNA !!!!!!!!!!! <3 dziękujemy za Twoje CUDOWNE przepisy :) !!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko, co ma w przepisie 'użyj blendera' jest pycha. Dość kaloryczna ta zupka, ale na zimowe wieczory na rozgrzanie nie zaszkodzi chyba. J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blender nasz przyjaciel :) Moje dzieci też lubią wszystkie zupy kremy i grzanki do tego!

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. A taka zwykła niby :) Od kiedy wpadłam na to, żeby zmiksować te dwa składniki razem moje dzieci tylko tą wołają na weekendy!

      Usuń
  7. a czy można tą zupę mrozić? nie rozwarstwi się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy w życiu nie mroziłam zupy, nie ma takiej potrzeby u mnie, bo robię na 4 osoby 2,5l garnek, to starcza na 2 dni.

      Usuń
  8. Zupka przepyszna, ugotowana dzisiaj na obiad, smakowała wszystkim. Zawsze na diecie gotowałam sobie oddzielnie, teraz dzięki przepisom zamieszczonym na blogu P. Madzi nie ma tekiej potrzeby! Dziękujemy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj już daj spokój z tą panią :)

      Usuń
  9. czy wam też po zblendowaniu zostaja łuski po kukurydzy?

    OdpowiedzUsuń
  10. zostają ;) mnie to nie przeszkadza, rodzina pluje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, bo już myślałam że coś nie tak z blenderem albo z moim gotowaniem kukurydzy :) Mnie tez one nie przeszkadzają ale dzieciaki jedzą dopiero po przecedzeniu. Magda pisze że jej młodzież bardzo lubi więc myslę,że pewnie podaje bez łusek? :)

      Usuń
    2. U mnie jedzą całość, nie marudzą :)

      Usuń
  11. Kukurydzę wlewamy razem z tą wodą z puszki czy odsączamy?

    OdpowiedzUsuń
  12. Najprawdopodobniej odsączamy

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzisiaj robiłam tę zupę i wyszła mi strasznie gęsta i klejąca... Hmmm jak kisiel. Czy to może wina młodych ziemniaków? Czy może dałam za mało wody?

    OdpowiedzUsuń
  14. Zupka jest przepyszna

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię Pani przepisy i dlatego skusiłam się na powyższy przepis-niestety,ale dla mnie ta zupa jest niejaka i mdląca. Nie polecam

    OdpowiedzUsuń
  16. Zupką smaczna.Mąż był zachwycony smakiem. Dzieciom jednak nie przypadła do gusty. Doprawiłam solą, pieprzem, kurkumą i carry. Jeszcze nie raz zrobię tę potrawę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  17. nie spodziewałem się, że będzie aż taka dobra!!! Prosta, łatwa i baaaaaaaardzo dobra!

    OdpowiedzUsuń