logo

logo

piątek, 22 lutego 2013

Falafel





Składniki:
cieciorka sucha (100g)
1 duża cebula (100g)
2-3 ząbki czosnku
1 pęczek zielonej pietruszki
1 łyżka mąki pełnoziarnistej (20g)
przyprawy (sól, pieprz, kolendra, kmin rzymski mielony, kurkuma, cynamon, chili)




 


Przygotowanie:
Cieciorkę moczymy kilka godzin, następnie mielimy dokładnie blenderem. Cebulę kroimy w kostkę, czosnek przeciskamy przez praskę i podsmażamy pod przykryciem do miękkości. Można nie smażyć cebuli tylko dodać surową i przemielić razem z cieciorką. Do cieciorki dodajemy wszystkie przyprawy, mąkę i posiekaną pietruszkę. Formujemy kulki, talarki lub małe kotleciki. Tradycyjnie smażone w głębokim oleju – u mnie obsmażone na patelni teflonowej bez tłuszczu. Można upiec w piekarniku. Z podanych proporcji wychodzi 15szt.



Wartość energetyczna całej masy z cieciorki – 475kcal

Wartość energetyczna 1 kotlecika falafel – 30kcal 


32 komentarze:

  1. można zrobić sobie "kebab" z falafelami, fajnie, na pewno wypróbuję ten przepis w niedługim czasie :)
    tola

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy cieciorki nie trzeba najpierw ugotować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie nie, też się zastanawiałam czy to dobre będzie, czy surowizną nie będzie czuć, ale okazało się smaczne i zdecydowanie "ugotowane" w środku, więc śmiało :)

      Usuń
  3. cieciorka namoczona jest zdatna do jedzenia! przynajmiej w hiszpani mozna ja tylko tak podawac lub w zupie gotowac

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Ostatnio próbowałam w restauracji po raz pierwszy w życiu i na pewno zrobię również w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ha! Czy Ty mi czytasz w myślach Madziu? :)
    Nagotowałam wczoraj dużą porcję cieciorki, zmieliłam, z połowy zrobiłam ciasto (swoją drogą przepyszne i genialne, mój cieciorkowy debiut jeśli chodzi o wypieki), a drugą część zostawiłam z myślą o kotlecikach właśnie :)
    Jeśli chodzi o strączkowe (ciecierzycę, soję, fasolę), wszystkie te które się długo gotują, zawsze robię od razu sporą porcję ze względów oszczędnościowych. Dzielę później na mniejsze porcje, w zależności od tego co będę planowała z nich zrobić i mrożę. Sprawdziłam już, że równie dobrze mrożą się całe ziarna jak i zmielone.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wciąż nie mogę uwierzyć,że to bezmięsne danie... zdjęcie kojarzy mi się z drobiowymi pulpecikami czosnkowymi... ha. pora zapoznać się z cieciorką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jest tak dobre, że mój mąż zjadł ze smakiem nie marudząc: a gdzie mięso. Mało tego, myślałam, że to raczej będzie dla mnie, on miał swoje coś tam mięsne, a tu się okazało, że wpadł brat i poszło nie wiem kiedy :)

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie falafe były u mnie dzisiaj na obiadek :) Dzięki za przepis. Są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Po zjedzeniu 400 kcal falafelów stwierdzam, że efekty są gorsze niż po grochówce i kiszonej kapuście razem wziętych ;) Ale są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe :) No i podobne mam odczucia, ale dla tego smaku warto :)

      Usuń
  10. JEJKU JAKIE TO PYYYYYYYYYYYYYYSZNE. Dobrze że zrobiłam z dwóch porcji to może wystarczy na jutro na obiad. Podjadam i podjadam.
    A przyznam się że wyglądało ohydnie, pachniało tak sobie, ale po usmażeniu - BOSKIE!

    OdpowiedzUsuń
  11. właśnie zauważyłam swój wpis "na pewno je zrobię w niedługim czasie", no i zrobiłam, minął prawie rok :)
    falafele są pyszne! ostatnio mam więcej czasu na gotowanie i ponownie przerabiam przepisy z bloga
    tola

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzisiaj na obiad falafele (falafle?) z hummusem i sałatką z kapustą pekińską i pomidorami suszonymi :)
    Przepyszne!
    Dziękuję za to co robisz :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam.
    Piec w jakiej temperaturze i ile czasu? Dziekuję za odpowiedź. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak kotlety, jakieś 160-180st i tak, żeby się zarumieniły.

      Usuń
  14. falafele właśnie się pieką, zamiast pietruszki dodałam koperek :)
    tola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ps. dla eksperymentu zrobiłam falafele z ziaren soji, wg. mnie wyszły równie super jak z cieciorki :)
      tola

      Usuń
  15. Z czym jeść te falafele? Na hummus dietetyczny nie znalazłam przepisu ale może on nie jest taki kaloryczny???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Humus kiedyś zrobię, póki co były zwykłe szybkościowe pasty z cieciorki.

      Usuń
    2. Z czym jeść - z surówkami jak dla mnie.

      Usuń
  16. Zatem czekam niecierpliwie na ten hummus :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja go jem z sosem tzatziki, a hummus jest bardzo, bardzo zdrowy,
      zrobiłam sama, dałam dużo mniej oliwy i był pyszny ;)
      tola

      Usuń
  17. Zrobiłam dzisiaj, troszkę inaczej i było pyszne!!! Upiekłam w piekarniku. tylko zbyt późno zjadłam...
    Na innym ciekawym blogu (jadłonomia) znalazłam przepis zarówno na falafele jak i na hummus.

    OdpowiedzUsuń
  18. Znalazłam nieco odchudzony przepis na hummus: http://dietetycznynotatnik.blogspot.com/2012/08/hummus.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeden kotlet 30 kcal, a ile powinien mieć gram, żeby wyszło te 30 kalorii?

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję Ci za tego bloga! Jest cudowny, nie mogę się od niego oderwać! :) jak myślisz, czy można kotleciki ulepić i zamrozić? :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń