logo

logo

poniedziałek, 18 lutego 2013

Gofry lekkie i puszyste

Ostatni eksperyment na bazie przepisu na puszyste racuchy. Obiecałam przetestować w gofrownicy i tak też zrobiłam. Proporcje zostawiam podobne, troszeczkę mniej mąki, żeby ciasto lepiej wypełniło gofrownicę. Racuchy nie mogą się rozlewać na patelni, natomiast ciasto na gofry musi wypełnić zakamarki formy, dlatego zrobiłam trochę rzadsze. Myślę, że już wszystko wiemy o tym przepisie, o sodzie z octem i jej niezwykłym działaniu. Te gofry mają jedną zasadniczą zaletę – nawet jak poleżały kilka godzin, to nadal są miękkie i smaczne, nie twardnieją i nie robią się z nich tzw. podeszwy. Jednym słowem – pyszne! 




Składniki:
drożdże (20g)
cukier waniliowy (30g)
mleko (200ml)
mąka pszenna (280g)
1 jajko (60g)
1 łyżeczka sody
1 łyżka octu
½ łyżeczki soli


 



Przygotowanie:
Robimy zaczyn, w ciepłym mleku rozpuszczamy drożdże, cukier i mieszamy z łyżką mąki. Zostawiamy pod ściereczką na 15 minut, aż lekko urośnie. Do miski wbijamy jajko, dodajemy wyrośnięty rozczyn i wszystko miksujemy. Dosypujemy stopniowo mąkę i sól ciągle miksując. Do kubeczka wsypujemy sodę i zalewamy ją octem. Roztwór zacznie się pienić. Mieszamy go chwilę, a jak się uspokoi dolewamy do ciasta i chwilę miksujemy. Gofry smażymy w formie na złoty kolor. Z podanych proporcji wychodzi 10szt. 




Wartość energetyczna całego ciasta na gofry – 1350kcal

Wartość energetyczna 1 gofra – 135kcal 


 

17 komentarzy:

  1. Już wiadomo co będzie na jutro na śniadanie ;D
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  2. a mogłabyś przygotować takie gofry w wersji pełnoziarnistej? Byłabym dozgonnie wdzięczna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie :) U mnie racuchy i gofry na zmianę, już widzę chyba mają dość, bo jeden od wczoraj leży i każdy przechodzi obojętnie :) Ale nie martw się. Były racuchy białe, teraz gofry białe z tego samego przepisu, tylko trochę mniej mąki. Ale jest też przepis na racuchy pełnoziarniste, kilka postów niżej, to wejść, odejmij ok. 20g mąki i wyjdą Ci gofry.

      Usuń
  3. Ale zgranie... Będąc dzisiaj w pracy zastanawiałam się czy dałoby się przerobić ten przepis z placków na gofry. Wchodzę na bloga, a tu proszę... oto on! :) Ogromne dzięki, na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. w smaku ekstra tylko ja musialam je rozcienczac mlekiem bo nie dalo rady wypelnic gofrownicy ale nastepnym razym mniej maki. Dzięki za przepis i skąd ty ich tyle bierzesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z głowy :) A tak serio to sporo wymyślam sama, ale też dużo szukam. Z tym, że bardzo rzadko czytam przepisy, raczej oglądam zdjęcia i ewentualnie rzucam okiem na przepis, bo i tak muszę to zmodyfikować na wersję light :)

      Usuń
  5. Dziś je zrobiłam- w smaku bardzo dobre nawet pyszne. Szkoda tylko że nie są tak chrupiące jak normalne gofry ale coś za coś:) i podobnie jak u przedmówcy też musiałam rozcieńczać bo ciasto wyszło za gęste. Dziękuję za przepis:) Zjadłam 2 a miałam 1 :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje się nie lało, ale dało się nim manewrować po tafli, więc jakoś wypełniałam formę. W takim razie na drugi raz może też dam mniej jeszcze.

      Usuń
  6. Zrobiłam właśnie na śniadanie te gofry. Użyłam znacznie mniej mąki - 180g a i tak ciasto było bardzo gęste i trudno się rozsmarowywało na gofrownicy. Wyszło mi 12 PYYYYYYYYYYYYYSZNYCH gofrów. Zostały tylko 2 bo się dzieci zajadają. SUPER przepis!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzisiaj zrobiłam :)) Świetne i bardzo pyszne! :) Dałam mniej mąki i ciasto wyszło idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dałam mniej mąki, bo inaczej to musiałabym kroić to ciasto ;). Gofry superowe, mój synek jak mu położyłam na talerzyku to powiedział "ale ładnie pachnie" :). U mnie wyszły chrupiące, jeszcze starczyło na kolację i śniadanie na drugi dzień i smakowały tak samo pysznie, bo je podgrzałam w tosterze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wiele gofrów już zrobiłam w życiu- wszyscy w domu je uwielbiamy- ale wg takiego przepisu jeszcze nie próbowałam :) dziś biorę się do roboty, bo ciekawi mnie to połączenie sody z octem i drożdżami !
    Przy okazji- Magdo! dziękuję za WSPANIAŁY blog! coś w sam raz dla mnie :)) jestem pod wrażeniem!!! tak trzymaj :)

    OdpowiedzUsuń
  10. witam, a czy można zamiast drożdży dać proszek do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy mogę opuścić ocet ? :)

    OdpowiedzUsuń