logo

logo

poniedziałek, 4 lutego 2013

Kokosanki





Składniki:
otręby owsiane (150g)
wiórki kokosowe (50g)
cukier waniliowy (30g)
jogurt naturalny (150g)
1 jajko (60g)


 




Przygotowanie:
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy. Z gotowej masy robimy kulki wielkości Rafaello i układamy na papierze do pieczenia. Masa może być lekko sypka, ale po zrobieniu kulki powinny mieć one stały kształt. Pieczemy w temperaturze 200st. ok. 15 minut. Można trochę dłużej, wtedy będą rumiane, ale białe też mają swój urok. Z podanych proporcji wychodzi 25szt



Wartość energetyczna całej masy na kokosanki – 1150kcal

Wartość energetyczna 1 kokosanki - 45kcal 


36 komentarzy:

  1. bede robila zobaczymy ci o z tego mi wyjdzie ::))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To czekam na info, co Ci wyszło, oby kulki kokosanki :P

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Cudo, a jakie smaczne :) Dodam, że mój wyznacznik, czyli dzieci... za otrębowymi cudami nie przepadają, czasem zjedzą, ale raczej wybierają co innego. Te kulki pochłonęli, normalnie kulka za kulką!

      Usuń
  3. Zrobiłam, bardzo smaczne i syte!:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam, ale nie wyszło mi z tej proporcji 40 sztuk, choć robiłam mniejsze. Zamiast cukru wanilinowego dałam łyżeczkę stevi w proszku. Następnym razem dam dwie łyżeczki. Bardzo dobre, na pewno będę je robić częściej. Pozdrawiam. Renia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz się zastanawiam czy faktycznie było 40 czy się pomyliłam :) Jak zrobię drugi raz, to przeliczę. Byłam przed imprezą, wszystko liczyłam ważyłam i mogłam się pomylić. Do sprawdzenia :)

      Usuń
    2. Możliwe że wyszło 40 szt, mi wyszło 36 i piekłem tylko 12 min

      Usuń
  5. A gdyby tak dodać łyzeczke kakao? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz, to pewnie że można.

      Usuń
  6. Witam bardzo podoba mi się Pani blog. Świetne sugestie co do odzywiania :) jestem stałą bywalczynia :) Ale Pani Madziu mam pytanie bo proponuje Pani kokosanki a czy mozna się pokusic o zjedzenie kawałka ciasta ; styropianu ; na tak zwanych urodzinach czy jakims innym przyjęciu bo przeciez tam jest budyń :) i własnie kokos proszku do pienczenia troszke i trochę cukru co Pani sądzi czy jak wyszłam juz z diety moge pozwolic sobie na jakies szaleństwo łasnie na urodzinach :) czy lepiej nie ryzykowac ? Co Pani sądzi o takim cieście?
    Z góry dziękuje i serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na urodzinach można odpuścić, pod warunkiem, że się takich urodzin nie obchodzi co tydzień, wtedy gorzej.

      Usuń
  7. Moje kokosanki właśnie wyszły z pieca- rewelacja! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! I to jaka :)

      A do innych prośba o przeliczenie ile ich wychodzi wielkości Rafaello, bo ciągle myślę, czy ja dobrze sobie zapisałam ile wyszło?

      Usuń
  8. Właśnie zrobiłam kokosanki są pyszne. Pani blog jest super:)

    OdpowiedzUsuń
  9. wyszło 14 szt.

    OdpowiedzUsuń
  10. Hmm, zrobiłam zgodnie z przepisem i wyszły mi 24szt...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już poprawiam, bo też robiłam drugi raz i też miałam 25szt. Musiałam coś wtedy namieszać przy liczeniu i złe notatki porobić :)

      Usuń
  11. Właśnie spróbowałam kokosanek - wyszły bardzo mało słodkie. Podzieliłam 1150 kcal (cała masa) na 24szt., które mi wyszły i okazje się, że 1 kokosanka ma 48kcal. Dla porównania ciastko owsiane z orzechami z Biedronki ("Bonitki") ma ok.59 kcal. A zatem różnica w kaloriach niewielka, masa ciastek podobna, a biedronkowe są o wiele słodsze i jenocześnie tłuste (margaryna). I ta mała różnica w kaloriach, a duża w składzie - napawa mnie smutkiem...:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cudów nie ma, wiórki kokosowe mają ponad 600kcal/100g, otręby tyle co mąka. Tu nie da się mniej, bo nie ma tu owoców, które obniżają kaloryczność na 100g. Dla mnie ważne, że są zdrowe, gotowych ciastek praktycznie nie kupuje, więc nawet nie wiem o jakich mówisz.

      Usuń
    2. 10 cal roznicy na jedno ciastko to wcale nie malo, iorac pod uwage ze niektorzy (np. ja), potrafia zjesc takich ciastek cala paczke, a jesli jest dwie to tez nie prolem. Robiac takie kokosanki oszczedze wiec 100 - 150 cal:) a wiadomo, 100cal tu i tam i boczki rosna.
      Dziekuje Pani Magdo za opisy wlasnych doswiadczen. To bardzo pomaga. W trudnych chwilach "zalamania" bede czytac i czytac i mam nadzieje ze uda mi sie "trzezwiec" tak jak dotad. W tym momencie dopiero zaczynam na powaznie sie odchudzac, a jestem nietety slodyczoholiczka:( To jest jedyna rozsadna, zdrowa i dzialajaca dieta bez efektu jojo!

      Usuń
  12. Zaczynam eksperymentować z Twoimi przepisami Magdo. Jestem zachwycona tą stroną. Właśnie mój chłopak zrobił kurczaka z kokosem i cebulką Twojego przepisu. Jest wspaniały! (i mój chłopak i potrawa) Jutro chcę spróbować z kokosankami. Mam w domu otręby żytnie. Czy nadadzą się one do kokosanek, czy lepiej kupić owsiane, jak Madzia przykazała w przepisie?

    Driada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej owsiane. Z doświadczenia moich dwóch szkrabów w domu i wrażliwego męża - żytnie dodają goryczki, czy nie wiem jak nazwać ten posmak. W każdym razie dzieci plują, mąż nie rusza. Mi też nie pasują aż tak, żeby jeść ze smakiem, bardziej zjadałam z myślą, zdrowe - to jem. Przestałam żytnie używać, bo nam nie podchodzą.

      Usuń
    2. Dobsz. Dziękuję za szybką odpowiedź (tj. zanim zaczęłam piec). Zakupię więc owsianą i opowiem potem jakiego potwora stworzyłam.

      Driada

      Usuń
  13. mam pytanie nie mam niestety żadnych otrębow czym je mogę zastąpić.

    OdpowiedzUsuń
  14. mam pytanie nie mam niestety żadnych otrębow czym je mogę zastąpić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest akurat przepis z otrębami, więc niczym, po prostu poszukaj czegoś innego w przepisach.

      Usuń
    2. Pychota :)

      Usuń
  15. Kokosanki są świetne :) aż trudno się powstrzymać żeby nie zjeść wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam otręby pszenne, mogę ich użyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie będą aż tak smaczne, bo owsiane są lepsze.

      Usuń
  17. Witam pani Magdo właśnie robię te pysznie wyglądające kokosanki ale mam dylemat czy pani używa cukier waniliowy kupny czy własnej roboty bo ten kupny to jak dobrze się przyjrzymy to jest wanilinowy a nie waniliowy i to nic zdrowego proszę napisać bo nie wiem czy kupny i własnej produkcji ma inną kaloryczność Ewelina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukier waniliowy mam swojej roboty. Robię go ze zwykłego cukru wiec ma tyle samo kalorii, 400 na 100g. Ale cukier to cukier, nie można powiedzieć że jak swojej roboty to zdrowy, o tym trzeba pamiętać.

      Usuń
    2. Dziękuje za szybką odpowiedź tak cukier to cukier ale ten kupny to grama wanilii nie ma taki to przekręt spożywczy a kokosanki pycha i jeszcze raz dziękuje za tak smakowite przepisy codziennie robię coś od pani pozdrawiam Ewelina

      Usuń
  18. Bardzo fajny pomysł :D Zrobię w wolnej chwili i zobaczę, jak wychodzą z Twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń