logo

logo

niedziela, 3 lutego 2013

Pasta paprykowa z soczewicą





Składniki:
soczewica brązowa sucha (100g)
papryka konserwowa (200g)
przyprawy (sól, pieprz, papryka słodka, chili)


 







Przygotowanie:
Soczewicę moczymy kilka godzin, następnie gotujemy do miękkości. Można użyć gotową z puszki. Do miski dodajemy ugotowaną soczewicę i odsączoną paprykę konserwową. Miksujemy blenderem na pastę, wedle uznania – na gładko lub z małymi grudkami. Przyprawiamy solą, czosnkiem i papryką słodką, reszta do smaku.



Wartość energetyczna całej pasty z soczewicy – 400kcal


Wartość energetyczna na 100g - 100kcal/100g


5 komentarzy:

  1. Miałam zrobić i... zapomniałam po co tą paprykę konserwową kupiłam. Słoik opustoszał, kupiłam nową i chyba w porę znalazłam ponownie ten przepis :-)
    Ten czosnek ma być świeży czy taki w proszku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy jaki lubisz, u mnie przeważnie świeży, ale jak mi się spieszy i nie chce mi się obierać i bawić z wyciskarką, to wtedy sypię w proszku.

      Usuń
  2. Niebo w gębie :)). Nigdy nie jadłam soczewicy, ale od trzech tygodni gotuję potrawy z bloga i....powoli chudniemy,ja i mój mężczyzna.
    Co ważniejsze,nie chodzimy głodni,skwaszenie i...tęskniący za dawnymi posiłkami. Nigdy nie sądziłam, że można tak smacznie chudnąć i dbać o zdrowie :)). Bardzo dziękuję za przepisy...teraz już ten blog to ,moja książka kucharska :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wreszcie ją zrobiłam! Użyłam czerwonej soczewicy bo taką miałam w domu. Jest pyszna w smaku ale wyszła mi zbyt lejąca, jak sos. Dosypałam łyżeczkę mielonego lnu (pomyliły mi się słoiczki bo miały być płatki drożdżowe) i wstawiłam do lodówki. Może troszkę zgęstnieje. Jeśli nie to wyjem łyżeczką :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Madziu w składnikach w przepisie nie ma czosnku

    OdpowiedzUsuń