logo

logo

niedziela, 10 lutego 2013

Risotto rosso

Przepis wzorowany na pomyśle czytelniczki Magdy, ale trochę zmodyfikowany i uproszczony. Nie za wiele ma to wspólnego z risottem według mojego wykonania, ale nazwę zostawiam. Bardzo fajny pomysł na jednogarnkowe danie.

 
 


Składniki:
1 woreczek ryżu (100g)
buraki (200g)
papryka konserwowa (200g)
pomidory bez skórki (200g)
1 duża cebula (100g)
przyprawy (sól, pieprz, papryka słodka, papryka chili, zioła prowansalskie, bazylia, czosnek)




 




Przygotowanie:
Ryż (dowolny) gotujemy. Buraki gotujemy w mundurkach, obieramy i kroimy w kostkę. Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy. Paprykę konserwową kroimy w kostkę. Pomidory najłatwiej użyć z puszki krojone, w sezonie świeże sparzamy, zdejmujemy skórkę i podduszamy, żeby zmiękły. Wszystko  mieszamy z ryżem i przyprawiamy.



Wartość energetyczna całego risotto – 580kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/2 risotto) – 290kcal 




10 komentarzy:

  1. to może być nie złe (^^^)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale jemy na ciepło czy na zimno?
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ciepło, jak potrawkę z ryżu.

      Usuń
  3. Ile czasu gotować buraki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z burakami różnie. Całe to nawet godzinę się potrafią gotować. Ale można szybciej, obrać, pokroić i ugotować w małych kawałkach, wtedy będzie dużo szybciej. W każdym razie do miękkości.

      Usuń
  4. Gotowe dziś na obiadek, a jak pachnie mmmniam :) Madziu dziękuję! BeataP

    OdpowiedzUsuń
  5. a moze risotto czekoladowe? dolewałoby sie mleka, a po ostatecznym odparowaniu jakieś rodzynki i orzechy..? i kakao gorzkie.. ;))) czy może jednak na diete by się nie nadawało?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko mi to sobie wyobrazić, bo nigdy o czymś takim nie słyszałam.

      Usuń
  6. Zrobiłam z kaszą jęczmienną zamiast ryżu i dodałam marchewkę. Daje radę :)

    OdpowiedzUsuń