logo

logo

niedziela, 10 lutego 2013

Surówka z marchewki z sezamem





Składniki:
3 marchewki (300g)
1 łyżka octu winnego
1 łyżeczka sezamu (10g)
przyprawy (sól, curry)







Przygotowanie:
Surową marchewkę trzemy na tarce na dużych oczkach lub używamy nożyka do szatkowania, dodajemy ocet, przyprawy i sezam. Odstawiamy na co najmniej 30 minut do lodówki, żeby surówka się przegryzła.

Niby zwykła marchewka, ale postanowiłam wstawić przepis, bo to bardzo fajne połączenie przypraw w sezamu, więc jest jakiś pomysł na codzienną marchewkę.




Wartość energetyczna całej surówki – 140kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/2 surówki) – 70kcal




10 komentarzy:

  1. strasznie mi się podoba ten przepis, aż mam ochotę go od razu wypróbować :D
    ostatnio doczytałam się jak bardzo zdrowy jest sezam ... ma niesamowicie dużo witamin i innych fajnych składników "bogactwo zaklęte w małych, złotych ziarenkach", jak tylko będę miała możliwość, zrobię gomasio, to taka sól z sezamem, bardzo zdrowa i smaczna,
    tola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego wstawiłam, bo to fajne połączenie, może są osoby, którym by to do głowy nie przyszło nawet.

      Usuń
  2. Magda, gdzie kupić taki fajny nożyk do szatkowania? Takim nożykiem szatkujesz też kapustę? Beti

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W gadżetach opisałam te nożyki, są dwa, zobacz sobie i poszukaj na Allegro. Ja mam jakieś inne, tańsze, ale zaczęłam poszukiwać od słowa Tytan, a potem znalazłam tańsze odpowiedniki i to dwa w komplecie. Wejdź w post Gadżety kuchenne.

      Usuń
  3. Dzięki. Zamówiłam na allegro takie: http://allegro.pl/obieraczka-turbo-titan-peeler-obierak-szatkownica-i3022482895.html Podobne do tych Twoich, zobaczę jak dojdzie przesyłka. Beti

    OdpowiedzUsuń
  4. Wczoraj zrobiłam tę sałatkę... Co za smak!! Sama nie wpadłabym na to, żeby do marchewki dodać curry, a to podstawa tego smaku :) Cudeńko <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się ta suróweczka :-) Nie mam octu winnego bo jakoś nigdy octu się u nas do celów spożywczych nie używało... Może się przekonam do winnego... Uwielbiam za to sezam! W tej surówce jest zwykły, prosto z torebki, prawda? A czy ktoś próbował z takim uprażonym na suchej patelni?

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy można zamienic jakoś ocet winny na coś innego czy musi byc akurat taki??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być taki jaki masz, obojętne.

      Usuń