logo

logo

piątek, 8 marca 2013

Deser z prażonym jabłkiem





Składniki:
2 duże jabłka (400g)
twarożek President 0% (350g)
rodzynki (30g)
cukier waniliowy (30g)
cynamon

 





Przygotowanie:
Jabłka obieramy ze skórki, kroimy na cząstki i wrzucamy do rondla. Dodajemy cukier, cynamon i rodzynki, podlewamy ok. 50-100ml wody. Przykrywamy pokrywką i na małym ogniu prażymy, aż owoce zmiękną i lekko się będą rozpadać. Co jakiś czas mieszamy, żeby nam nie przywarły. Następnie studzimy, a po przestudzeniu dodajemy do naszych jabłek twarożek i dokładnie mieszamy. Deser nakładamy do szklanek i chłodzimy.

Jabłka po prażeniu mogą mieć dużo soków, może też zostać nam woda, która wlaliśmy. Ja jej nie odlewałam, bo jest słodka, zmieszana z sokiem z jabłek, więc lepiej ją wykorzystać w deserze, wtedy lekko rozrzedzimy twarożek i deser będzie smaczny i odpowiednio słodki.

Zamiast jabłek można użyć gruszek. Jeśli trafimy na słodkie, szczególnie w sezonie, to deser będzie jeszcze lepszy. Kaloryczność niewiele większa.

Z podanych proporcji wychodzą 4 desery.



Wartość energetyczna całego serka z jabłkami – 575kcal

Wartość energetyczna 1 deseru z prażonym jabłkiem – 145kcal

Wartość energetyczna 1 deseru z gruszkami – 155kcal 


 

21 komentarzy:

  1. Mniami! koniecznie muszę wypróbować !

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha. Kupuje twarożek i robię memu Bąblowi kolejny domowy i zdrowy słodycz. Dziękuję za pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie rzeczy to ja zawsze chętnie! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ten serek jest uniwersalny ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda mniamniuśnie! Super!

    OdpowiedzUsuń
  6. czyta mi pani w myslach juz ktorys raz z rzedu :D

    OdpowiedzUsuń
  7. To coś dla mnie.Słodko a jednak chudo.
    Gella.

    OdpowiedzUsuń
  8. Proste desery - najlepsze. Extra!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny przepis:) A jak myślisz, czy zamiast serka President mogłabym użyć serka Philadelfia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie wiem jaki to, sprawdź kalorie, bo jeśli pod tym względem pytasz, to President ma 63kcal/100g.

      Usuń
    2. Aaa, no Philadelfia jest też ligt, ale ile ma kalorii to nie mam pojęcia, muszę zobaczyć:) Pozdrawiam

      Usuń
    3. tia, zastanawiacie sie nad kalorycznością serka (nabiał 0% nie ma większego sensu) a nie lepiej pominąć cukier? przecież jabłka są dosyć słodkie. Zdrowym deserem bym tego nie nazwała własnie ze względu na cukier i "serek" 0%

      Usuń
    4. Jeśli chcesz typowo zdrowo to zmień stronę. Tu jest przede wszystkim nisko kalorycznie a i trochę cukru w diecie nie zaszkodzi. Przestańcie się w końcu czepiać.Ludzie korzystają z bloga i chudną i o to tu chodzi.

      Usuń
  10. Dobrze, że prosty i dietetyczny to przepis takich własnie szukam :-)pozdrawiam.
    http://tohavefabulousday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie pycha, lubie takie proste desery,pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam Panią ja pisze bo znalazłam ten blog juz jakis czas temu Pani Magdo co mam zrobic jezeli wczoraj byłam na imprezie i nie było takich typowo tuczących potraw. Obiad zjadłam u siebie skorzystałam z przepisu na Pani kluchy serowe ale juz pozniej miałam nic nie jesc bo wlasnie zostałam zaproszona na urodziny i tam kolezanka uraczyła mnie pierogami z serem zjadłam dwa było gdzies tak po 20 pozniej przygotowała budyń ale budyn z cukrem ona lubi słodkie i kawałeczek ciasta czy jesli tyle zjadłam to czy dostane efektu jojo nie chciałam nic nie jesc bo wyszloby ze grymasze a przeciez urodziny sa raz w roku nie chciałam robic jej zadnej przykrosci na szczęscie zadnej pizzy nie było ani fastfoodów ale były te pierogi słodkie ona je kocha a ja kocham budyń tyle ze nie taki słodki a czuc było ta słodycz jak Pani sadzi czy jeden dzień taki jaki ja miałam i te kalorie co zjadłam po obliczeniu wyszło mi jakies 1600 a do tej pory było 1200 to wszystko zaprzepaściłam ? czytałam tutaj na temat efektu jojo i sie przeraziłam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PO jednym dniu jojo nie będzie. Jojo to proces, krótki co prawda w porównaniu do czasu diety, ale liczony raczej w tygodniach czy kilku miesiącach, nie w dniach :)

      Usuń
  13. Przepychota! Zrobiłam właśnie. Mężuś wszamał od razu dwie szklanki :) Nawet nie zdążyły się schłodzić. On na szczęście nie musi się odchudzać. Tak proste i mało skomplikowane, a nigdy bym na to nie wpadła. Tak łatwe i szybkie w przygotowaniu a tak fenomenalne. Gratuluję pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dlatego wstawiłam jako przepis, żeby podpowiedzieć coś łatwego :)

      Usuń
  14. A ja kupiłam tego Presidenta, ale niestety półtłustego. Szukałam w trzech wielkich supermarketach na terenie mojego niewielkiego miasta i nie mają nigdzie 0%. Tylko tłusty i półtłusty. Moje pytanie, gdzie znaleźć ile ma on kalorii, bo na opakowaniu niestety nie jest napisane. Jest tylko informacja o zawartości tłuszczu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja go kupuję w Biedronce i ma na opakowaniu 63kcal/100g. A na innych faktycznie nie jest napisane, bo z tej samej serii są kanapkowe ziołowe i z rzodkiewką, ale po konsystencji niewiele odbiegają od serka Turek, więc przyjęłam sobie, że mają coś ok. 150kcal/100g, choć nie jest to poparte dowodami :)

      Usuń