logo

logo

wtorek, 12 marca 2013

Kurczak z ananasem

 



Składniki:
1 pierś z kurczaka (250g)
ananas (200g)
1 cebula (100g)
mleko (100ml)
przyprawy (sól, pieprz)
 






Przygotowanie:
Piersi z kurczaka kroimy w kostkę, przyprawiamy, odstawiamy do lodówki na pół godziny. W tym czasie kroimy ananasa w kostkę, a cebulę w piórka. Mięso obsmażamy z każdej strony i dusimy chwile pod przykryciem. Następnie dodajemy cebulę i ananasa. Jeśli używamy ananasa z puszki można dodać ze dwie łyżki zalewy. Pod koniec gotowania zalewamy kurczaka mlekiem i jeszcze chwilę dusimy. Sos powinien być lekko zawiesisty i naturalnie się zagęścić. 




Wartość energetyczna całego kurczaka z ananasem – 430kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/3 kurczaka) – 143kcal 




12 komentarzy:

  1. Lubię to połączenie. Akurat mam niezbyt udanego ananasa świeżego, w sam raz do uduszenia. Do tego troszkę ryżu brązowego i dzień jest uratowany ;) Dzięki za inspirację :)
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat miałem ananasa i nie wiedziałem jak wkomponować go w obiad. Dzisiaj wypróbuje :D

    OdpowiedzUsuń
  3. A mleko kokosowe?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciągle mi się mleko waży w połączeniu z ananasem i syropem z ananasa, jakbym go nie dodawała: czy w temperaturze pokojowej czy podgrzane, czy zagotowane. Czy można coś na to poradzić? JW

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się nie zwarzyło ani razu, ale nie pamiętam jak dokładnie z tymi temperaturami, dawno nie robiłam.

      Usuń
  5. Mnie wszystko wyszlo, nic sie nie zwarzylo, do tego docenilam smak ananasa w potrawach, bo jak dotad nie przepadalam za tego rodzaju kombinacjami. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale caly czas wszystko ma być na patelni? Tzn. do tego kurczaka itp to wlewamy mleko do patelni? :P

    OdpowiedzUsuń
  7. hmm... Mi też mleko się zwarzyło, po mino wcześniejszego hartowania. To jak wreszcie z tym mlekiem ma być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiem tyle, że mi się nie warzy. Ale w sumie zupy jak robię, to choćbym zawsze robiła tak samo, to u mnie jest zwykle 50/50 czy się zwarzy czy nie :)

      Usuń