logo

logo

poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Makaron z mlecznym sosem brokułowym





Składniki:
makaron pełnoziarnisty suchy (100g)
brokuł (500g)
1 duża cebula (100g)
mleko (200ml)
1 łyżeczka skrobi ziemniaczanej (10g)
przyprawy (sól, pieprz, czosnek)



 

Przygotowanie:
Brokuł dzielimy na mniejsze różyczki i gotujemy do miękkości, odcedzamy. Po ugotowaniu i przestudzeniu drobno kroimy. Cebulę kroimy w kostkę, podsmażamy do miękkości, następnie dorzucamy pokrojone brokuły. Do kubka wlewamy zimne mleko, wsypujemy przyprawy i skrobię ziemniaczaną, mieszamy wszystko trzepaczką, żeby nie było grudek. Mleko wlewamy na patelnię z brokułem i chwilę gotujemy na małym ogniu, żeby sos nam zgęstniał. Na koniec dorzucamy ugotowany wcześniej makaron i mieszamy.




Wartość energetyczna całego makaronu z sosem brokułowym – 630kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/3 makaronu z sosem) – 210kcal




24 komentarze:

  1. Nie mam skrobi, w ogóle jej nie używam (rzadko gotuję a jeśli już to tylko dla siebie). Zwykła mąka może byc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być :) Skrobia czy mąka ziemniaczana czy inna mąka - zasada taka sama.

      Usuń
  2. uwielbiam :) robie sobie czasami makaronik z brokułami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mleczny sos? i do tego brokułowy? pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam dzisiaj na obiad:) Rewelacja!!! Smakuje identycznie jak spagetti z brokułem a bez smietany :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam :)
    Na wstepie dziekuje za taka swietna stronke, korzystam juz z Pani przepisow od jakiegos czasu, dzisiaj zrobilam na obiad powyzszy przepis, po prostu pycha... :)
    Swietna robota oby tak dalej... ;)

    Pozdrowienia z Londynu.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zjedzone z ogromnym smakiem, pyszne! Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobre i bardzo sycące. Polecam!
    JW

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry,
    To są moje początki z Pani blogiem, który bardzo mi się spodobał. Mam pytanko... Czy podane wielkości składników w powyższym przepisie są na trzy porcje tzn. dla trzech osób? Bo jakoś mało tego makaronu mi się wydaje:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy. Jeśli chcesz jeść makaron i do tego mięso i coś jeszcze, to 1/3. Ale jak to ma być danie główne, to spokojnie połowa lub nawet więcej. Tego wcale mało nie jest. Z takich proporcji jem ja i moje dzieci i się najadamy.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź:)wszystko już jasne:)

      Usuń
  9. Zrobiłam sobie dziś na obiad.Pyszneee!!! Nie cierpię brokuła, ale w tym daniu go uwielbiam;) Dziękuję Ci za te przepisy, to kolejne danie. które zagości u mnie na stałe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dzieci to uwielbiają, od miesiąca każdy weekend to brokułki z makaronem.

      Usuń
  10. Do tej pory robiłam brokuła z makaronem i posmażonym kurczakiem plus płatki migdałowe. Tego jeszcze nie jadłam ale na pewno spróbuję bo brokuł i makaron to fajne połączenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten sosik brokulowy jest po prostu rewelacyjny! Polecam wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten sosik brokulowy jest rewelacyjny! Polecam wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie zjadłam. No super!!
    A Twoje kotleciki marchewkowe, rewelacja. Mniam.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo smaczny ;) Nawet bez wszędobylskiej soli, a tylko z czosnkiem i pieprzem ;) I super szybki - uwielbiam tak gotować.. ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. zrobiłam ;) dodalam jeszcze szczyptę gałki muszkatołowej i pól łyżeczki cukru . pyszne

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja dodalam jeszcze lososia - PYCHA! Dziekuje Pani Magdo! Jest Pani wspaniala :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam :) Od jakiegoś czasu wykorzystuję wiedzę i przepisy z Twojego bloga. Są fenomenalne! Dzisiaj na obiad był powyższy makaron, pycha! Wszystkim bardzo smakowało. Dziękuję za tą skarbnicę wiedzy i pozdrawiam. Daria

    OdpowiedzUsuń