logo

logo

piątek, 19 kwietnia 2013

Serniczki bananowo-miodowe




Składniki:
1 twarożek President 0% (350g)
1 banan (100g)
miód (50ml)
żelatyna (15g)
woda (50ml)
płatki migdałowe/wiórki kokosowe (20g)






 
Przygotowanie:
Do przepisu proponuję bardzo dojrzałego banana, którego obieramy (waga 100g po obraniu). Do miski wrzucamy twarożek, banana i miód, miksujemy blenderem na gładką masę. Do filiżanki wlewamy 50ml wrzątku i rozpuszczamy w nim żelatynę. Następnie wlewamy ją do masy serowej i miksujemy blenderem (najlepiej miksować i wlewać jednocześnie, żeby nie powstały grudki). Masę rozlewamy do foremek na muffinki lub do małych filiżanek. Posypujemy wiórkami kokosowymi lub płatkami migdałowymi i wstawiamy na około 3 godziny do lodówki, do zastygnięcia. Z podanych proporcji wychodzi 8szt. 
 
Jakbyście chcieli pokombinować, to można to zrobić pół na pół z kakao, próbowałam i dlatego na zdjęciu mam mozaikę lekką. Dobre i takie i takie. kakao nie za dużo, jakieś 5g na taką małą ilość twarożku.




Wartość energetyczna całej masy na serniczki bananowo-miodowe – 690kcal

Wartość energetyczna 1 serniczka – 85kcal




28 komentarzy:

  1. A sadzisz ze mozna zastapic serek jogurtem greckim?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie będą smakować jak serniczki, ale jak pyszne jogurtowce :) Rób i dziel się doświadczeniami :)

      Usuń
  2. Hah, amerykańskie serniczki. Fajnie wyglądają takie maleństwa. J.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku, jak to smakowicie i kusząco wygląda i brzmi:)

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja proponuję mleko sojowe waniliowe i czekoladowe z żelatyną w postaci podobnego deseru; pysznie i zdrowo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sojowe mleko waniliowe niestety nie jest zdrowe. Większość tych napojów jest modyfikowana genetycznie. No chyba, że znalazłaś coś organicznego to się podziel firmą, obadamy :P J.

      Usuń
  5. Da radę je bezproblemowo wyjąć z silikonowych foremek? Oczywiście jutro będę robić, słodkiego nie odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam takie foremki o cieniutkich ściankach, są rewelacyjnie elastyczne i wszystko z nich się super wyciąga. Jedne kupiłam z gazetą (kwadraty), drugie w sklepie Pepco (serduszka).

      Usuń
    2. Dzięki :) Jeszcze mnie korci, żeby miód zastąpić bananem, bo miodu nie lubię. 100 ml miodu to 320 kcal, w przepisie jest 50 ml, czyli 160 kcal. Tyle więcej dam banana i zobaczę, co wyjdzie.

      Usuń
    3. No ja miałam dwa podejścia do tych serniczków i dopiero po dodaniu miodu złamałam smak kwaskowego serka. Ale może miałam kiepskie banany, nie mogę coś trafić na takie bardzo słodkie jak bym chciała.

      Usuń
  6. Zrobiłam dziś z serka homogenizowanego, smak przypomina coś z dzieciństwa :)
    Dziękuję za przepis!
    marta

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyszły mi. Poszłam specjalnie do pepco po foremki serduszka i znalazłam ostatnie. Cena 14,99zł. Warto,bo naprawde są super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dlatego o nich napisałam, bo są fajne, nie wiem jeszcze jak w pieczeniu, ale w tych serniczkach super.

      Usuń
  8. Silikonowe foremki w pieczeniu są boskie! Wspaniałe przepisy i wspaniały blog.Pozdrawiam. Aga

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam... PYCHA! Super połączenie banana, miodu i kokosa. Gratuluję pomysłu!

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam:) niestety nie mogę znaleźć twarożka 0%, tylko naturalny, który ma 4% tłuszczu.... ten będzie dobry? Jak Pani sądzi? chciałam zrobić te serniczki, bo wyglądają cudnie, ale jako, że liczę kalorie mam wątpliwości czy użyć ten naturalny...:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 4% to też nie jest tragedia, spokojnie możesz użyć.

      Usuń
  11. Zrobiłam te serniczki z 2 łyżeczkami stewii w proszku, dzięki temu zmniejszyłam kaloryczność o 160kcal, czyli jeden mój serniczek to 65 kcal :)

    OdpowiedzUsuń
  12. 60tysieczne miasto a niestety nie ma w zadnym sklepie serkow 0% :(..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuję w Biedronce. Są takie serki President, ze szczypiorkiem, z rzodkiewką i naturalny i między nimi 0%.

      Usuń
  13. Czytam i czytam i jestem w szoku, ale co do serniczków to mam pytanko - czy można zamiast żelatyny uzyc np. galaretki owocowej? Będzie kolor i smak :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można, tylko ją rozpuść w takiej ilości wody jak w przepisie żelatynę.

      Usuń
  14. Nie mogę nigdzie znalezć sera president .Jak tu cos upiec :(

    OdpowiedzUsuń
  15. A czego można użyć zamiast żelatyny? Albo czy obejdzie się bez niej? Jestem wegetarianką :)

    OdpowiedzUsuń
  16. spróbuj agar agar ;)
    ps. ja też, pozdrawiam !
    tola

    OdpowiedzUsuń