logo

logo

środa, 15 maja 2013

Pasta paprykowa z tuńczykiem i bazylią





Składniki:
2 marchewki (200g)
2 duże cebule (200g)
papryka konserwowa (200g)
tuńczyk w sosie własnym (140g)
przecier pomidorowy (50g)
świeże listki bazylii
przyprawy (sól, pieprz, suszone zioła)


 


Przygotowanie:
Marchew obieramy i trzemy na tarce na grubych oczkach, cebulę kroimy w kostkę i razem dusimy na patelni, pod przykryciem, aż warzywa zmiękną. Następnie odcedzamy nadmiar wody na sicie i zostawiamy do przestygnięcia. Paprykę konserwową dobrze odsączamy i dodajemy do marchewki i cebuli. Warzywa miksujemy blenderem. Na końcu dodajemy przecier pomidorowy, odsączonego tuńczyka i posiekane listki bazylii. Całość przyprawiamy i dokładnie mieszamy.



Wartość energetyczna całej pasty paprykowej – 370kcal 


Wartość energetyczna na 100g - 45kcal/100g


 

6 komentarzy:

  1. Smacznie, na śniadanie w sam raz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam, pycha! Super alternatywa dla kalorycznych past Lisnera, które pożerałam swojego czasu w dużych ilościach...

    OdpowiedzUsuń
  3. a surowa papryka może być? czy konserwowa będzie lepsza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być, ale konserwowa lepsza, bo zakwasza rybę.

      Usuń
  4. robiłam podobnie tylko dodałam jeszcze ugotowany ryż i wyszedł pyszny paprykarz!! Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Marchew zawiera witaminy rozpuszczalne w tłuszczach wiec chyba troch tłuszczu przydałoby sie :)

    OdpowiedzUsuń