logo

logo

czwartek, 27 czerwca 2013

Potrawka z komosy ryżowej z pomidorkami koktajlowymi





Składniki:
komosa ryżowa sucha (100g)
pomidorki koktajlowe (150g)
młode cebulki lub 1 mała cebula (50g)
1 czerwona papryka (100g)
olej rzepakowy (5ml)
przyprawy (sól, pieprz, chili)


 




Przygotowanie:
Odmierzoną ilość ziaren komosy ryżowej wsypujemy na sitko i przemywamy gorącą wodą. Dzięki temu po ugotowaniu komosa nie będzie miała gorzkiego posmaku. Następnie gotujemy, tak jak kasze czy ryże, w proporcji 1 szklanka komosy i 2 szklanki wody. Do wody można dodać odrobinę soli i podczas gotowania co jakiś czas trzeba zamieszać, żeby nie przywarła nam do dna. Po wchłonięciu przez ziarna około ¾ płynu ściągamy garnek z gazu, przykrywamy pokrywką i ostawiamy na jakiś czas, żeby ziarna wchłonęły resztę wody. Więcej o komosie ryżowej we wpisie „Zdrowe posypki i dodatki do potraw”.

Na rozgrzaną patelnię z olejem rzepakowym wrzucamy pokrojone drobno cebulki oraz pokrojoną w kostkę paprykę. Dodajemy odrobinę soli oraz pieprz i sproszkowane chili według uznania. Warzywa podsmażamy kilka minut, po czym dodajemy do nich pokrojone na połówki pomidorki koktajlowe i jeszcze chwilę smażymy, aż pomidory lekko puszczą soki. Następnie wszystko dodajemy do ugotowanej komosy ryżowej, dokładnie mieszamy (ewentualnie doprawiamy do smaku) i chwilę podgrzewamy.



Wartość energetyczna całej potrawki z komosy ryżowej – 445kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/3 potrawki) – 150kcal 



1 komentarz:

  1. Ogorek, mieta i sok z limonki i jest nowa wersja. Ulubiona ma :D J.

    OdpowiedzUsuń