logo

logo

środa, 19 czerwca 2013

Sorbet z mango

 



Składniki:
mango (300g)
woda (150ml)
1 białko (40g)

 







Przygotowanie:
Do miski wrzucamy obrane mango, bez skórki i pestki (300g) i dolewamy wodę. Dojrzałe mango jest dość słodkie, dlatego dolewamy wodę, żeby nasz sorbet nie był zbyt słodki – takie oszustwo kaloryczne. Owoce z wodą miksujemy blenderem (lub w kielichu do koktajli) na gładką masę i wstawiamy do zamrażarki. Po około 3 godzinach wyciągamy i dokładnie jeszcze raz miksujemy blenderem, żeby pozbyć się kryształków lodu. Następnie dalej mrozimy. Po kolejnej godzinie wyciągamy, białko miksujemy do momentu, aż się spieni i zrobi białe (nie ubijamy sztywnej piany, ma być w postaci lejącej) i dodajemy je do owoców. Całość mieszamy łyżką. Gotowy sorbet przekładamy do pojemnika i mrozimy.

Białko – dodajemy je po to, żeby sorbet nie był twardy jak kamień. Po wyciągnięciu z zamrażarki wystarczy 5-10 minut, żeby odtajał i przy użyciu łyżki do lodów, wcześniej zamoczonej we wrzątku, można go nakładać do salaterek. 




Wartość energetyczna całego sorbetu – 200kcal

Wartość energetyczna 100g sorbetu z mango – 45kcal/100g 


 

4 komentarze:

  1. A surowe białko nam nie zaszkodzi? Przyznam szczerze, że podchodzę dość sceptycznie do surowego jaja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo często ubijam 'bitą śmietanę' z białka jako dodatek do deserów, kremowych serków, czy nawet koktajli i żyję.

      Usuń
    2. Ja też często używam właśnie w postaci "bitej śmietany". Dla pewności wystarczy sparzyć skorupki przed wybiciem i po strachu.

      Usuń
  2. mniam :D zrobiłam i pyszne a tak w ogóle to zapraszam : http://aqua56.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń