logo

logo

wtorek, 30 lipca 2013

Akcja EKS-PALACZE – wsparcie i program iCoach

Jakiś czas temu uczestniczyłam w kampanii Unii Europejskiej i zachęcałam Was do akcji rzucania palenia jako elementu zdrowego trybu życia, który związany jest również z moim blogiem. Zachęcałam do zalogowania się do programu UE, który niesie pomoc w rzucaniu palenia. O tym jakie są skutki palenia wie chyba każdy lub przynajmniej powinien wiedzieć. Ja jednak nie chcę powielać tego, o czym mówi się praktycznie wszędzie. Przybliżę Wam natomiast jak dokładnie działa narzędzie iCoach i co nas czeka po zalogowaniu na stronie. Wiem, że często boimy się logować tu czy tam, bo nie wiadomo jakie niebezpieczeństwa za sobą niesie świat internetu. Zapewniam Was, że to całkowicie bezpieczne i darmowe narzędzie, które zostało stworzone dla nas wszystkich, żeby odtruć trochę tego świata z dymu nikotynowego.

Wsparcie i program iCoach

Propozycja dla palaczy, aby przyłączyli się do akcji EKS-PALACZE, do kampanii UE wspierającej walkę z nałogiem. W ramach kampanii opracowano bardzo skuteczne narzędzie wspomagające walkę z nałogiem - program iCoach, który jest bezpłatną cyfrową platformą coachingu zdrowia, dostępną w 23 oficjalnych językach UE. Program dostępny jest na stronie tutaj.



W 2010 r. dobiegła końca trwająca od 2005 r. kampania Komisji Europejskiej „Help – Dla życia bez tytoniu”. Ta niezwykle owocna inicjatywa skupiała się na zapobieganiu palenia, rzucaniu palenia oraz na kwestii biernego palenia, a jej adresatami byli głównie młodzi mieszkańcy UE między 15 a 25 rokiem życia. Obecna kampania „Nie do zatrzymania” to jej kontynuacja, mająca na celu zachęcenie palaczy do zerwania z nałogiem.



Jak to działa?

Aplikacja iCoach ułatwia przetrwanie trudnych chwil, gdy pragnienie zapalenia papierosa jest największe. Jest całkowicie darmowa, dlatego wystarczy się zalogować, a w zamian dostajecie internetowe narzędzie, opracowane w oparciu o pionierskie badania naukowe, praktykę kliniczną oraz specjalistyczną wiedzę psychologów i ekspertów w dziedzinie komunikacji.

Na początek wypełniacie ankietę dotyczącą palenia, palaczy w Waszym otoczeniu i swojego nastawienia do nałogu. W wyniku tej ankiety zostaniecie odznaczeni na wykresie razem z innymi użytkownikami. Na tym wykresie możecie zobaczyć własny wynik w porównaniu z innymi. Zobaczycie jaki macie wskaźnik zachowania i wskaźnik motywacji do rzucenia palenia.

Macie do dyspozycji takie narzędzie jak raporty miesięczne. Jeśli będziecie wprowadzać wpisy do dziennika co najmniej 14 dni w miesiącu, trener przygotuje informację zwrotną na temat Waszych postępów.

Ale najcenniejsze w całej kampanii i akcji jest moim zdaniem wsparcie w postaci obszernego wielowątkowego forum. Przejrzałam je i naprawdę, opinie użytkowników, osobiste rady, pytania i odpowiedzi – to na pewno Wam pomoże. Będziecie obracać się w społeczności, w której każdy każdego rozumie. Są tam zarówno wygrani jak i walczący, Ci pierwsi wspierają drugich i wtedy łatwiej wytrwać w swoim postanowieniu i ostatecznie przestać palić.

Myślę, że aplikacja iCoach, to takie miejsce jak ten blog, gdzie też się przecież wspieramy, gdzie my wygrane motywujemy pozostałe osoby do walki. Dlatego logujcie się, przyłączcie do akcji i pomagajcie sobie i innym.

7 komentarzy:

  1. O! To coś dla mnie ;-)
    Nie palę co prawda dopiero tydzień, ale wszelkie wsparcie się przyda :-) Dzięki za informację!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkim walczącym z nałogiem nikotynowym polecam lekturę książki Allena Carra pt. "Prosta Metoda Jak Skutecznie Rzucić Palenie". W moim najbliższym otoczeniu 5 osób przestało palić po przeczytaniu tej pozycji (2 nie przestały palić bo nie zaczęły czytać). Zdecydowanie polecam! Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj ją zaczęłam czytać z ciekawości. Dałam koledze palaczowi, dzisiaj wyrzucił wszystkie elektroniczne papierosy i wie, ze nic mu nie jest już potrzebne, jest w szoku jak ta książka na niego podziałała, a ja tym bardziej w szoku, bo dałam mu przez przypadek...

      Ja ją odbieram inaczej jako nigdy nie paląca - poczułam się szczęściarą na tle innych, wzmocniłam poczucie swojej wartości i mądrości życiowej, że nigdy się w to nie wciągnęłam.

      Usuń
    2. Super! Ja też nigdy nie paliłam i też przeczytałam "na sucho" z ciekawości. Nie uwierzyłabym, że to działa gdyby nie przykłady moich bliskich i znajomych, którzy zaraz po zakończeniu lektury pożegnali się z nałogiem , a palili po kilkanaście lat, minimum paczkę dziennie. Fajnie, ciesze się bardzo, że kolejny "wyzwolony" dołączył do klubu :-) Ściskam bardzo mocno! Aga

      Usuń
  3. Nie pale 8 tydzien :) Najprostszy i pewny sposób rzucić z dnia na dzień, wszystko dzieje się w naszej głowie i tam tkwi cały sekret. Tak jak dieta. Mi się udało, nie czułam ani jeden dzień głodu nikotynowego. Paliłam paczkę dziennie, czasem więcej, teraz codziennie odkładam pieniądze które wydałabym na papierosy. Za rok będą na wymarzone wakacje.BeataP

    OdpowiedzUsuń
  4. Przecież to jest taki straszny nałóg. Żółte zęby i smród z ust. Bleh!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja paliłam od 15 roku życia do 24roku-teraz mam 40 lat i cieszę się,że to młodzieńcze zauroczenie minęło mi jak zapragnęłam zostać matką i wierzcie mi,że po nocach śniłam o papierosie a ciągło mnie ja cholerka-jednak pragnienie zdrowego dzidziusia działało jak najlepszy odwyk!!!Ale nigdy nie jest ani za wcześnie ani za późno na rzucanie palenia.Moja mama rzuciła palenie 6 lat temu mając 60 lat.W końcu trzeba kochać siebie i szanować,bo,,kachaj bliźniego swego jak siebie samego,,pozdrawiam Jola

    OdpowiedzUsuń