logo

logo

środa, 21 sierpnia 2013

Omlet z cukinią i z twarożkiem





Składniki:
1 jajko (60g)
cukinia (200g)
biały ser chudy (100g)
1 pomidor (150g)
jogurty naturalny (25g+25g)
szczypiorek
przyprawy (sól, pieprz)

 



Przygotowanie:
Przygotowujemy twarożek. Biały ser kruszymy widelcem, dodajemy jogurt naturalny (25g), pokrojonego w kostkę pomidora, szczypiorek i przyprawy. Całość mieszamy i odstawiamy w chłodne miejsce.

Jajko wbijamy do miski, dodajemy przyprawy, jogurt naturalny (25g) i dokładnie roztrzepujemy, żeby nie było widać grudek jogurtu. Cukinię trzemy na tarce na plasterki, dorzucamy do jajek i dokładnie mieszamy. Od razu smażymy, nie zostawiamy na później, bo cukinia puści soki, omlet będzie zbyt wodnisty i nie będzie trzymał ładnego wyglądu. Masę jajeczną wylewamy na rozgrzaną patelnię, dla pewności można ją posmarować przy użyciu pędzelka kilkoma kroplami oliwy. Smażymy na małym ogniu pod przykryciem, aż jajka się zetną. Omlet przekładamy na talerz, na połowę nakładamy przygotowany wcześniej twarożek i przykrywamy druga połową omleta. 




Wartość energetyczna całego omleta cukinią i twarożkiem – 280kcal 


 

9 komentarzy:

  1. może sobie zafunduję taki omlet na śniadanie jutro, oczywiście jak zdążę :]
    tola

    OdpowiedzUsuń
  2. no i nawet bym zdążyła, gdyby nie to, że się wystraszyłam ilości cukinii w stosunku do jednego jaja, zrobiłam więc dokładnie wszystko jak w przepisie, ale jako jajecznicę :D
    super w smaku, jutro też tak zrobię, tylko do sera dodam jeszcze cebuli! :)
    tola

    OdpowiedzUsuń
  3. omlet nieco trudno "utrzymać w ryzach", ale zrobić się da a smak wart podjęcia tego trudu! pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam zrobić tego omleta na obiad ale...dostałam link do kilku prostych przepisów z cukinią w roli głównej (http://diety.interia.pl/index.php/mid/3/fid/2/article_id/6439/ar_id/2070_21237/ar_akcja/CLICK/uniqid/1f3aa78f3c33437d2f9965a1734b9d83) i wybrałam cukinie z mozzarellą. Nie chciałabym tu reklamować innych stron ale przepisy cukiniowe z w/w linku podobno należą do dietetycznych więc może komuś się przyda. Ja już wypróbowałam połowę i jestem zachwycona.
    Ale omleta obiecuję również zrobić :-) I to szybko bo twarogowi kończy się data ważności ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pół roku mi zajęło zrobienie tego omleta ;-) Warto było czekać bo smakował wspaniale :-) Chyba zaraz pęknę z przejedzenia! Troszkę późny był ten mój ostatni posiłek ale...spać chodzę przeważnie koło północy więc chyba zdążę strawić :-)
    Farsz zrobiłam z twarogu półtłustego, który nie wiem czemu kupiłam 2 dni temu bo na ogół mam w domu chudy... Chyba myślałam o naleśnikach dla męża, który nie musi się odchudzać. Troszkę sobie zmieniłam dodatki bo dałam pół pomidora, 2 kawałki suszonych pomidorów i 2 oliwki no i szczypiorek. Było przepyszne i sycące. Na pewno będę częściej jeść tego omlecika :-)
    Dziękuję za kolejny pyszny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  6. właśnie przed chwilą zrobiłam tego omleta i okazał się przeeeeeeeeepyszny!

    OdpowiedzUsuń