logo

logo

czwartek, 15 sierpnia 2013

Papryka faszerowana ziemniakami i brokułem

Muszę się pochwalić, że ten przepis i wykonanie nie należą do mnie, a do mojego Kuby (6 lat), który postanowił sam zrobić obiad. Sam wymyślił, że to będą nadziewane papryczki i dokładnie z tymi składnikami. Ja tylko ugotowałam mu to, co chciał, a on sam kroił, mieszał i nadziewał. Zgodnie z tym co dokładnie powiedział Kuba przepis nazywa się: "Paplyczti nadziewane blotułtiem, malchewecką i selkiem. Mama, i dopisz, ze to sie je z teczupitiem". 




Składniki:
4 papryki białe (400g)
ziemniaki (300g)
brokuł (250g)
marchewka (200g)
1 pomidor (150g)
pestki dyni (20g)
jogurt naturalny (50g)
żółty ser (20g)
keczup (100g)
przyprawy (sól, pieprz)

 



Przygotowanie:
Ziemniaki i marchewkę gotujemy, następnie studzimy i kroimy w kostkę. Brokuł dzielimy na różyczki i gotujemy w osolonej wodzie. Pomidora sparzamy, obieramy ze skórki i kroimy na cząstki lub plasterki. Wszystkie składniki wrzucamy do miski, dodajemy pestki dyni, jogurt naturalny i przyprawiamy. Papryki białe przekrawamy na pół, wydrążamy z pestek i nadziewamy je przygotowanym farszem. Połówki papryki układamy na patelni, podlewamy odrobina wody i dusimy pod przykryciem około 20 minut. Po tym czasie posypujemy papryki startym żółtym serem i jeszcze chwilę dusimy. Kucharz poleca podawać z keczupem. Z podanych proporcji wychodzi 8 połówek. 






Wartość energetyczna całego farszu – 615kcal

Wartość energetyczna 1 nadziewanej połówki papryki z keczupem– 100kcal