logo

logo

piątek, 6 grudnia 2013

Sałatka z brokułami i kaszą gryczaną

 
Składniki:
kasza gryczana sucha (100g)
½ brokuła (250g)
kukurydza (100g)
ogórki kiszone (200g)
2 jajka (120g)
cebula (100g)
jogurt naturalny (50g)
przyprawy (sól, pieprz)




Przygotowanie:
Jajka gotujemy na twardo. Kaszę gryczaną gotujemy zgodnie z wytycznymi z opakowania, następnie studzimy. Brokuł dzielimy na mniejsze różyczki i gotujemy do miękkości, następnie po przestudzeniu drobno kroimy. Do miski wrzucamy pokrojone jajka, pokrojone w kostkę ogórki kiszone, pokrojoną cebulę, brokuły, kukurydzę z puszki i kaszę gryczaną. Wszystko mieszamy z jogurtem naturalnym i przyprawiamy do smaku.



Wartość energetyczna całej sałatki z brokułami – 790kcal

Wartość energetyczna 1 porcji (1/4 sałatki) – 200kcal




17 komentarzy:

  1. ciekawe połączenie :) jadam sałatkę z brokułów ale z kasza jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam tą sałatkę wczoraj na kolację, wszyscy się zajadali, wyszło pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie, bardzo ciekawe polaczenie - bede musiala wyprobowac w najblizszym czasie! [TWSM]

    OdpowiedzUsuń
  4. no, bardzo ciekawe, nie wiedziałam, że brokuł tak się lubi z kaszą gryczaną, w przepisach jest też zapiekanka z tymi składnikami, mniam :)
    tola

    OdpowiedzUsuń
  5. Sałatka jest pyszna :) Od siebie dodałam gotowaną pierś kurczaka - bardzo nam smakowało :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Sałatka pyszna ;) wgl świetna stronka ;> tego mi było trzeba. Nie dość,ze genialne przepisy to jeszcze wartość kkcal podana :) super

    OdpowiedzUsuń
  7. Sałatka super (jak i cały blog), ale chodzę i myślę czym by tu ją jeszcze doprawić i nic mądrego nie mogę wymyślić. Dałam sól i pieprz, ale brakuje mi czegoś dla podkręcenia smaku, ale boję się popsuć. Majeranek? Jakieś podpowiedzi?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja doprawiałam tylko solą i pieprzem, nie próbowałam nic innego.

      Usuń
    2. Robiłam dziś tę sałatkę i dla wyostrzenia smaku,bo brokuł jest mimo wszystko lekko mdły,dodałam 2 łyżeczki musztardy sarepskiej.Smak genialny!!!

      Usuń
    3. Dodaj ząbek czosnku, smak rewelacyjny

      Usuń
  8. nie mam brokułów i jajek ale zrobiłam bez tego
    słuchajcie!!!!!!! miód w gębie!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszna sałatka !!! Cudny blog!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Sałatka pyszna, zrobiłam z podwójnej porcji, częstowałam w pracy , wszyscy zachwyceni:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow prawdziwe królestwo surówek i sałatek, właśnie czegoś takiego szukałam! Dzięki za ten genialny blog!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja wycisnęłabym jeszcze ząbek czosnku dla zaostrzenia smaku

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam, jaką inną kaszę zamiast gryczanej mogę dodać do tej sałatki?

    OdpowiedzUsuń
  14. Wydaje mi się że każda inna jest też ok ,ja robię z jaglaną ,ale jęczmienna myślę też jest dobra ,ważne żeby byla ,bo wymiata z żołądka co się da .

    OdpowiedzUsuń